سرویس: اقتصادی
کد خبر: 61307
|
00:40 - 1403/03/07
نسخه چاپی

کارشناس مسائل بهداشتی:

مسئولان مراقب انباشت زباله‌ها در ایلام باشند

مسئولان مراقب انباشت زباله‌ها در ایلام باشند
کارشناس مسائل بهداشتی گفت: پیامدهای انباشت زباله‌ها که قشرهای حساس به‌خصوص سالمندان و کودکان را تهدید می‌کند یک مسئله جدی است و نیازمند تدبیری از مسئولین است.

حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: شهر ایلام درگیر زباله شده و چهره ورودی شهر را خراب کرده که این مورد نیازمند رسیدگی است.

کارشناس مسائل بهداشتی افزود: مسئله زباله‌ها یک مسئله مهم است که در شهرهای بزرگ دنیا از زباله‌ها حتی برای تولید برق استفاده می‌کنند یا با استفاده از فرایند بازیافت زباله‌ها را دوباره قابل‌مصرف می‌کنند، این مورد نشان‌دهنده نوع مدیریت زباله‌ها است از طرفی هم برای کسانی که شهر را با زباله آلوده می‌کنند قوانین سخت‌گیرانه‌ای در نظر گرفته شده است.

مرادی در ادامه گفت: در بحث زباله‌ها چند مسئله وجود دارد یکی اینکه انباشت نخاله‌های ساختمانی در شهر ایلام یا بوی بد زباله‌ها در شهر سرابله و مواردی ازاین‌قبیل در شهرها و روستاهای ایلام پیامدهای زیست‌محیطی و بهداشتی  را به دنبال دارد.

کارشناس مسائل بهداشتی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که شیوه بیماری‌ها، تجمع جوندگان و حشرات و ازبین‌بردن جاذبه‌های جذب گردشگر از جمله پیامدهای زباله‌ها در شهرها و روستاها است.

وی بیان داشت: مسئله دوم در بحث زباله‌ها بحث جاذبه‌های گردشگری است که باعث تخریب زیبایی‌های یک شهر می‌شود و ازاین‌رو می‌توان گفت در اقتصاد شهرها تأثیرگذار است و باعث می‌شود تا گردشگران مقاصد دیگری را انتخاب کنند.

مرادی یادآور شد: پیامدهای انباشت زباله‌ها که قشرهای حساس به‌خصوص سالمندان و کودکان را تهدید می‌کند یک مسئله جدی است، متأسفانه در طول سال‌ها مسئله زباله‌ها در ایلام همچنان مسئله باقی‌مانده و حل نشده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب