سرویس: اجتماعی
کد خبر: 6104
|
17:29 - 1392/12/05
نسخه چاپی

قاضی دادگاه خانواده:

اصلی ترین ریشه طلاق «عدم وجود انتخاب های واقعی» است

اصلی ترین ریشه طلاق «عدم وجود انتخاب های واقعی» است
قاضی دادگاه خانواده گفت:اصلی ترین ریشه طلاق «عدم وجود انتخاب های واقعی» است.

به گزارش ایلام فردا، علی مرادی اظهار داشت: انسان موجودی نیست که بتوان برنامه مشخصی را برایش تعیین کرد؛نسل جوان از ازدواج های سنتی گذشته که اختیار دختر و پسر در انتخاب همسر کم بوده ناراضی هستند و حالا که با انتخاب دو طرف زندگی مشترکشان را آغاز می کنند باز با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

وی افزود: ناتوانی از حل مشکلات،کم تحملی،چشم و هم چشمی،انتظارهای بیش از حد و ... باعث شکست در زندگی زناشویی و منجر به طلاق می شود.
قاضی دادگستری شهرستان ایوان تصریح کرد: هر فرهنگی که ریشه نداشته باشد دوام ندارد،در عصر حاضر تعهدات دینی پایین آمده است،انتخاب ها دینی نیست و آنهایی هم که می خواهند طبق اصول دینی ازدواج کنند اصل دین را در نظر نمی گیرند بلکه برداشت خود از دین را معیار قرار داده و در نتیجه باز هم موفق نمی شوند.
وی عنوان کرد: برخی افراد سنت های گذشته را به طور کامل غلط می دانند و با شکستن این سنت ها مثل طولانی کردن دوران عقد،انتخاب بر اساس ظواهری چون زیبایی،دارایی،اسم و رسم و حتی خوب بودن در ظاهر سعی در ازدواج های موفق دارند.
مرادی بیان داشت: این معیارها معیارهای بدی نیستند اما کافی هم نیستند چرا که اصول دینی و ابعاد شخصیتی را در نظر نمی گیرند و در واقع نه سنت قبل درست بود نه سنت الان و برای رفع این مشکل باید دین را آن طور که هست ببینیم نه آن طور که خودمان می خواهیم.
وی برای کاهش میزان طلاق راهکارهایی را پیشنهاد داد و گفت:قبل از ازدواج باید تحقیق کامل انجام شود به خصوص از دوستان و شخصیت دو طرف و بعد ازدواج طبق دستورات دین اسلام برای استحکام زندگی باید تلاش کرد حتی اگر زشتی و خیانت دیده شود باید برای اصلاحش بکوشند.

 

 

 

جویزر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب