سرویس: استان ایلام
کد خبر: 60967
|
00:20 - 1403/05/30
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

روایتی از مشکلات حضور متکدیان در دره‌شهر

روایتی از مشکلات حضور متکدیان در دره‌شهر
قطعاً حضور این متکدیان  می‌تواند علاوه بر ایجاد چهره‌ای نازیبا برای دره‌شهر بانی بسیاری از مشکلات اجتماعی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یکی از معضلاتی که این روزها مجدداً گریبان‌گیر دره‌شهر شده حضور متکدیان سازمان‌یافته در سطح شهرستان است.

این موضوع به دلیل مزاحمت آنان برای مردم و مغازه‌داران با واکنش اعتراضی شهروندان مواجه شده به‌ نحوی‌ که خواستار جمع‌آوری آن‌ها توسط مسئولان شدند.

این گدایان غیربومی با سازماندهی بسیار خاصی توسط یک فرد در سطح کل شهرستان پخش و عصر نیز سر ساعت مقرر از شهر خارج می‌شوند.

متأسفانه، حضور این گداها زمانی رخ می‌دهد که دره‌شهر پر از میهمان نوروزی یا زوار اربعین است که چهره زشتی از دیار تاریخی این شهرستان در ذهن میهمانان ترسیم می‌کند.

 حضور متکدیان یک معضل در دره‌شهر است

  حسن زینی‌وند از اهالی دره‌شهر در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: موضوع متکدیان در دره‌شهر سال‌هاست به یک معضل تبدیل شده، به‌طوری‌که شهرداری به دلیل نبود مکانی برای تحویل این افراد فقط می‌تواند آن‌ها را در سطح شهر جمع‌آوری و از شهر خارج کند که باتوجه‌به برگشت مجدد آنها عملاً کار بیهوده و وقت‌گیری است.

  وی افزود: تأمین مکان این افراد برعهده بهزیستی است؛ اما به دلیل هزینه بالا و وجود گدایان غیربومی نه فقط در شهرستان که در استان نیز این محلی برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد همین مشکل عملاً دستور جمع‌آوری آنها را بی‌نتیجه می‌سازد.

 باید سرشاخه متکدیان شناسایی و دستگیر شود

  الهه محمدی کارشناس برنامه‌ریزی شهری در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: با توجه‌ به اینکه متکدیان توسط فرد یا افراد غیربومی و احتمالاً بومی سازماندهی می‌شوند، دستگیری سرشاخه آن‌ها اولین و مهم‌ترین گام برای پاک‌سازی‌کردن شهرستان دره‌شهر از این معضل آن هم توسط دستگاه قضا و نیروی انتظامی باشد.

  وی افزود: همچنین گام دوم نیز جلوگیری ورود متکدیان به شهرستان و برخورد قاطع با آن‌ها در صورت حضور مجدد است.

  محمدی خاطرنشان کرد: با توجه‌ به اینکه شهرستان دره شهر متکدی بومی نداشته و عملاً شهری گداپروری نیست، عدم برخورد جدی با موضوع و نگاه سطحی به این پدیده خود می‌تواند باعث آسیب روانی - اجتماعی به شهرستان شود.

وی یادآور شد: البته این مسئله فقط معطوف به دره‌شهر نیست و همه شهرستان‌های استان ایلام درگیر این مسئله هستند و نیاز است تا سازماندهی آن‌ها مشخص و دستگیر شوند.

  قطعاً حضور این متکدیان می‌تواند علاوه بر ایجاد چهره‌ای نازیبا برای دره‌شهر بانی بسیاری از مشکلات اجتماعی شود.

  وی افزود: همچنین گام دوم نیز جلوگیری ورود متکدیان به شهرستان و برخورد قاطع با آن‌ها در صورت حضور مجدد است.

 

  انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد