سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4342
|
13:46 - 1392/08/03
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان:

نباید عده‌ای با ذوق زدگی رابطه با آمریکا را مطرح کنند

نباید عده‌ای با ذوق زدگی رابطه با آمریکا را مطرح کنند
نماینده ولی فقیه در استان گفت:نباید عده‌ای با ذوق زدگی رابطه با آمریکا را مطرح کنند.

به گزارش ایلام فردا،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمع ایام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام که در مسجد جامع این شهر برگزار شد اظهار داشت:بعضی فکر می‌کنند روزهای خوبی در رابطه با ایران و آمریکا شروع شده است اما با نگاه واقع بینانه به عمق این ماجرا چشم‌انداز تاریک و دردناکی به دنبال دارد که ضربه خوردن استقلال کشور آثار شوم آن است.

وی ادامه داد:یکی از مشکلات بزرگ امروز برخی از جامعه ما از فقدان فهم و درک صحیح نسبت به ماهیت آمریکاست که درک صحیحی از واقعیت‌های طرف مقابل ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد:مذاکرات باید مبتنی بر حقوق ملت ایران باشد متأسفانه مناسبات ایران با آمریکا در شرایط فعلی ابزار و بستر مناسبی برای تعدیل و کاهش فشار و بحران‌هایی است که با آن مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد:برخی این طور تبلیغ می‌کنند که مردم در فرآیند انتخابات در اعتراض به سیاست خارجی و تحریم‌ها رأی دادند و قطعا این گونه تبلیغ کردن دست ایران را در مذاکرات خالی کرده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: موضع‌گیری‌های مقامات آمریکایی و غربی در چند روز اخیر نسبت به ایران حاکی از این است که غربی‌ها فکر می‌کنند تحریم‌ها بر ایران اثرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: بدون تردید مذاکرات در شرایط کنونی و اظهارنظرهای خصمانه سران آمریکا هیچ توجیهی در داخل کشور ندارد و می‌تواند هزینه‌های سیاسی و اقتصادی به دنبال داشته باشد، تجربه نشان داده است که آمریکایی‌ها همواره اهل نیرنگ و فریب بوده و هیچ گاه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به عید سعید غدیر اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین پیام غدیر ارائه الگوی حکومت اسلامی برای مدیریت سیاسی جامعه بشری است و حادثه غدیر خط بطلان بر تفکر جدایی دین از سیاست بود.

وی ادامه داد: در این روز بنای رفیع حکومت اسلامی با محوریت امام عادل تبیین شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد