سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4130
|
12:57 - 1392/07/13
نسخه چاپی

رئیس دامپزشکی شهرستان دره شهر خبرداد/

مرگ در بچه زایی دام های شهرستان دره شهر

مرگ در بچه زایی دام های شهرستان دره شهر
رئیس دامپزشکی شهرستان دره شهر گفت:در بیشتر مناطق شاهد مرگ بچه زایی و حتی سقط جنین در دام های شهرستان دره شهر بوده ایم .

به گزارش ایلام فردا،دکتر مقصودی رئیس دامپزشکی شهرستان دره شهر با اشاره به مرگ و میرهای اخیر در سطح دام های این شهرستان گفت:در مورد موضوع مرگ در بچه زایی دام های شهرستانی دره شهر و حتی شهرستان های دیگر تقریباً هنوز دلیل مشخص و خاصی نداشته است.

دکتر مقصودی افزود : با مکاتباتی که با مرکز استان داشتیم یک اکیپ متخصص بازرسی به دره شهر اعزام شد ، که دام های روستای کله جوب و ارمو را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد:با توجه به رسیدگی و سرکشی های مستمر به دامداران این علت هنوز مبهم است ، ولی تقریبا می تواند علل مختلفی از جمله مشکل تغذیه، استفاده ی کم از املاح معدنی در زمان آبستن دام و حتی قبل از آن،آزمایش رحم دام ها ، عفونت وغیره می تواند داشته باشد.

رئیس دامپزشکی شهرستان در ادامه ،‌ به متغیر بودن بچه زایی و مرگ جنین دام ها در اکثر مناطق شهرستان دره شهر اشاره کرد وگفت:کمبود امکانات آزمایشگاهی در مرکز استان و نبود آزمایشگاه در شهرستان دره شهر یکی از مشکلات جدی برای تشخیص این مشکل است.

دکتر مقصودی افزود: سطح آهن و روی و دیگر آیتم های آزمایشگاهی دام ها را فقط با تجهیزات آزمایشگاهی می توان تشخیص داد، که نبود آن خود یک مشکل جدی محسوب می شود.

 

 

 

سیمره خبر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد