سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28157
|
08:21 - 1396/05/16
نسخه چاپی

گزارش؛

حکایت این روزهای پارک "امید" ایوان؛ از تاریکی مطلق تا نبود امکانات رفاهی

حکایت این روزهای پارک "امید" ایوان؛ از تاریکی مطلق تا نبود امکانات رفاهی
پارک امید شهر ایوان دارای مشکلاتی است که لازم و ضروری است مسئولین شهرستان به آن توجه کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، پارک ها و فضا های سبز شهری یکی از مهمترین اجزاء و عناصر شهری و نهاد هایی پویا هستند و نقش اساسی در پیکره و کالبد شهری و زندگی شهرنشینی دارند و نبود آنها می تواند اختلالات جدی در توسعه پایدار و حیات آینده شهر ها بوجود آورد،از جمله نقش های اساسی می توان به نقش زیست محیطی ، اجتماعی ،تفریحی ، اقتصادی ، فیزیکی و … در مناطق و محله های شهری اشاره کرد.

شهر ایوان با جمعیت بیش از 30هزار نفری دارای چندین پارک است که مردم در ساعاتی از روز اوقات خودرا در این محل ها سپری می کنند.

یکی از پارکهایی که چندین سال است در ضلع شرقی شهر ایوان احداث شده است  پارک امید است ،این پارک در سال 1393با حضور مسئولین استان و شهرستان کلنگ زنی شدو اعتباری بیش از 400میلیون به آن اختصاص یافت که طبق شنیده ها این مبلغ در این راستا هزینه گردید.

اما متاسفانه شاهد آن هستیم که مسئولان فقط به گذاشتن چند آلاجیق در این محل اکتفا نموده اند و فضای سبز ناچیزی که در این محل وجود دارد خودرو بوده و هیچ متولی به عنوان نگهدارنده در این محل وجود ندارد که این خود باعث نارضایتی شهروندان شده است.

در این راستا خبرنگار پایگاه خبری جویزربه گفتگو با یکی  از شهروندان پرداخته است.

یکی از شهروندان ایوانی که چند سالی است در این منطقه  سکونت دارد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:داشتن یک پارک مجهز در ورودی شهر ایوان برای مردم شهر یک امتیاز است چرا که با توجه به موقعیت شهرستان می توان از در جذب گردشکر موثرواقع شد.

این شهروند ایوانی گفت: هرچند لازم و ضروری است که از بانیان این پارک تشکر نمایم اما لازم و ضروری است که به چند نکته اشاره نمایم.

وی افزود: متاسفانه این پارک از وضعیت فضای سبز مناسبی برخوردار نیست چرا که با توجه به فصل تابستان و رغبت شهروندان به استفاده از فضای سبز این محل تقریبا می توان گفت از لحاظ داشتن فضای سبز محروم است.

وی به روشنایی این مکان اشاره کرد و بیان داشت : در طول شب شاهد توقف مسافرانی از نقاط مختلف هستیم که جهت صرف شام یا استراحت موقت در این مکان توقف می کنند ولی بدلیل فعال نبودن سیستم روشنایی محل را ترک می کنند که این خود زمینه دفع گردشکر و مسافر را در سطح شهرستان فراهم می کند.

این شهروند ایوانی ادامه داد:سال گذشته شهر ایوان میزبان جمع کثیری از زائران امام حسین بودکه این مسیر را برای رسیدن به مرز مهران انتخاب نمودند امسال نیز بحمدالله انتظار این حجم از زائر را در این مسیر داریم ،که لازم و ضروری است به عنوان یک پارک در ورودی شهر نماز خانه و سرویس بهداشتی در این محل احداث گردد چرا که در حال حاضر نارضایتی مسافران از نبود این امکانات به عینه مشاهده می شود.

وی از مسئولین شهرستان خواست ،شهر ایوان دارای ظرفیت گردشگری خوبی است که می توان با مهیا کردن امکانات رفاهی گردشگران در این راستا مثمر ثمر  واقع شد.

حال با توجه به اظهار نظر شهروندان می توان این مطالبه را از مسئولین شهرستان داشت که در راستای رفاه حال شهروندان و مسافران نسبت به احیا فضای سبز،احداث نماز خانه و سرویس بهداشتی ،و فعال نبودن سیستم روشنایی اقدام نمایند چرا که بی توجهی به این مسائل نارضایتی شهروندان را در پی خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد