سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28075
|
07:47 - 1396/05/14
نسخه چاپی

مدیر بهزیستی شهرستان سیروان:

افزایش سن طلاق در سیروان نگران کننده است

افزایش سن طلاق در سیروان نگران کننده است
مدیر بهزیستی سیروان گفت: افزایش سن طلاق در شهرستان نگران کننده است و این زنگ خطر و یک هشدار جدی محسوب می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیروان نوین، "محمد هوشمند" مدیر بهزیستی شهرستان سیروان،  طلاق را یک آسیب رو به رشد در شهرستان عنوان کرد و اظهار کرد: از جمله عوامل مختلف طلاق می توان به اعتیاد همسر، بیکاری، اختلافات خانوادگی، خیانت و... اشاره کرد.

وی افزود: معضلات اجتماعي مانند افزايش نرخ طلاق و گسترش اضطراب در ميان همه سنین، حاوي آمارهاي بسيار تکان دهنده اي است و طلاق زمینه ساز آسیب های اخلاقی و اجتماعی و ازدواج های مجدد نامتعارف می باشد.

مدیر بهزیستی سیروان از روند رو به رشد طلاق در شهرستان سیروان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه در پنج ماهه اول سال جاری کمترین سن طلاق ثبت شده 19 سال و بیشترین سن طلاق 84 سال بوده است، که این امر جای نگرانی دارد.

هوشمند اضافه کرد: متاسفانه طلاق سنین پایین به امری متعارف و مرسوم تبدیل شده است، اما طلاق سالخوردگان را باید نوعی زنگ خطر و هشدار جدی قلمداد کرد، که نیاز است همه دستگاههای متولی این امر، در اسرع وقت در زمینه انجام تحقیقات و بررسی لازم و پیش بینی راهکارهای پیشگیرانه اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول از همه متولیان و مسئولان شهرستان خواست با همکاری و تعامل لازم با دبیرخانه ستاد آسیب های اجتماعی با محوریت بهزیستی، زمینه کنترل و کاهش این آسیب جدی و خطر ساز را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: در کارگروه آسیب های اجتماعی پایان سال گذشته که با محوریت بهزیستی برگزار گردید، مصوب شد که در سال 96 آسیب طلاق بعنوان یک آسیب جدی و رو به رشد در دستور کار دستگاهها قرار گرفته و از ظرفیت تمامی دستگاههای مربوطه از قبیل فرمانداری، سپاه پاسداران، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، کمیته امداد و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد جهت پیشگیری از طلاق استفاده گردد.

مدیر بهزیستی سیروان یادآور شد: جلسه کارگروه پیشگیری از طلاق در شهریور ماه انجام خواهد شد و تمام علل و عوامل طلاق و راه های پیشگیری از آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد