سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28047
|
07:45 - 1396/05/12
نسخه چاپی

گزارشی از مصرف مواد مخدر در ملاء عام؛

شوک پُک ها به ایلام

شوک پُک ها به ایلام
بر اساس اعلام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ایلام از لحاظ مصرف مواد مخدر جزء پنج استان پاک کشور است و نباید اجازه داد پُک زدن به وافور، همچون پُتک، شوک بر فضای اجتماعی استان وارد کند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام پویا، معضل اعتیاد وروند رو به رشد آن به خصوص دربین جوانان زنگ خطر را برای خانواده ها و جامعه به صدا درآورده است؛ آمارهای غیررسمی معتادان قابل هضم ودرک نیست. بیش از نیمی از جرائم در سطح کشور ما مربوط به مواد مخدر می باشد. از آن جا که اعتیاد به مواد مخدر موجب ضرر و زیان و آسیب های فردی و اجتماعی فراوانی می شود و زمینه را برای بسیاری از کج روی ها فراهم می کند. در استان ایلام هم این معضل خانمان سوز گریبان برخی از خانواده ها را گرفته است.


رسيدگي به معضلات اجتماعي و آسيب هاي موجود در قانون برعهده نهادهاي مختلفي مي باشد كه انتظار مي رود با توجه به بودجه فرهنگي كه به اين نهادها اختصاص داده مي شود قدمي جهت كاهش آسيب ها و معضلات موجود برداشته شود و كار از همايش و جلسه به سمت اجرايي شدن هدايت شود.
چندي پيش توسط كانال خبري ايلام پويا تصاوير مربوط به تعدادي از جوانان معتاد كه در ملاء عام به استعمال دخانيات مبادرت كرده بودند منتشر شد و پس از انتشار تصاوير تا مدتي خبري از اين معتادين نبود اما چند روزي است كه در همان پارك واقع در شهر ايلام شاهد مصرف مواد مخدر صنعتي توسط چند جوان هستيم كه تصاوير آن در ادامه خبر آمده و لازم به ذكر است كه اين پارك دقيقا روبروي درب يك مدرسه واقع شده است.

بر اساس اعلام "فهد کمالوند"؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ایلام از لحاظ مصرف مواد مخدر جزء پنج استان پاک کشور است و نباید اجازه داد سودای سوداگران و پُک زدن به وافور، همچون پُتک، شوک بر فضای اجتماعی استان وارد کند.

مسئله اعتیاد به مواد مخدر گریبان گروهی از انسانها بویژه جوانان این شهر را گرفته که به علت عدم تامین اقتصادی و اجتماعی، فشارهای روانی و خانوادگی و غیره برای فرار از حقایق تلخ زندگی به آن پناه می برند که خود می تواند باعث افزایش جرم و بزه در شهر شود.

اعتیاد به مواد مخدر فرد را به مجموعه سیار بیماری تبدیل کرده و مشکلاتی برای فرد و اجتماع بوجود می آورد. معتاد علاوه بر اینکه سلامتی خود را از دست می دهد، بار سنگینی هم بر دوش اجتماع می شود و از طرفی آن جامعه را مورد تهدید قرار می دهد این چنین افراد که اکثراً قانون شکن هستند برای بدست آوردن مواد، دست به هرگونه اعمال خلاف قانون و ناروا می زنند.

با توجه به اینکه قانون، استعمال و خرید و فروش مواد را منع کرده اما معتاد برای تهیه آن دست به هر جنایتی می زند و خود را از قید مسئولیت های زندگی شخصی و اجتماعی رها می کند. این گونه افراد که معمولاً خودپسند، بی عار و ولگرد و عصبی مزاج هستند همیشه در پی ماجرا می گردند. معتاد وقتی به جان خود هم رحم نمی کند دیگران و اجتماع هم نباید از او انتظاری داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد