سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26152
|
20:13 - 1396/01/27
نسخه چاپی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور:

پایگاه های امداد هوایی کشور به 44 پایگاه افزایش یافت

پایگاه های امداد هوایی کشور به 44 پایگاه افزایش یافت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: وزارت بهداشت درصدد افزایش پایگاه های امداد هوایی از 31 پایگاه فعلی به 44 پایگاه در سراسر کشور در ماه های آینده است.

به گزارشايلام بيدار، "محمد سرور"، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اظهار کرد: هر چند هدف دولت و وزارت بهداشت توسعه، تجهیز و نوسازی یگان های امدادی است اما در حال حاضر کشور از لحاظ امداد هوایی در نقطه مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: همچنین در حوزه ناوگان اورژانس زمینی نیز تاکنون یک هزار و 200 دستگاه آمبولانس پیشرفته و مدرن به ناوگان امدادی کشور اضافه شده و یکی از برنامه های وزارت بهداشت خرید 800 دستگاه آمبولانس دیگر در ماه های آینده است.
دکتر سرور در خصوص فرایند همکاری در بخش امداد و نجات میان یگان های امدادی پایگاه های هلال احمر با یگان های امدادی فوریت های اورژانس یادآور شد: این دو یگان امدادی بدون هیچ گونه موازی کاری مکمل و همراه همدیگر هستند و ارائه خدمات فوریت های پزشکی و درمانی و مداخله در امور پزشکی بر عهده نیروهای امدادی فوریت های پزشکی اورژانس پیش بیمارستانی و عملیات امداد و نجات و رهاسازی برعهده جمعیت هلال احمر است. 
وی در خصوص قانون بهره وری مصوبه مجلس در دولت پیشین هم که به موجب این قانون کاهش ساعت کاری و برداشته شدن شیفت های ۲۴ ساعته برای نیروهای درمانی می شود، گفت: این قانون دارای موانعی است که مسئولان ارشد وزارت بهداشت در صدد رفع ایرادات این مصوبه و نیز تامین حقوق نیروهای فوریت های پزشکی هستند.
وی اضافه کرد: در قانون مصوب مجلس افراد متمایل به حقوق بهره وری باید دارای شیفت کاری تا سقف هشت ساعت و کمتر از 12 ساعت باشد در حالیکه نحوه فعالیت در اورژانس پیش بیمارستانی شیفت های 24 ساعته برای هر فرد است.
به گفته سرور، اجرای دقیق این قانون منوط به افزایش نیروهای امدادی برای کاهش ساعت شیفت پرسنل است چرا که در قانون بهره وری به صراحت اعلام شده که افراد نباید خارج از ساعت تعیین شده شیفت داشته باشند و تلاش وزارت حل مشکل شیفت بندی یگان های امدادی و کاهش ساعت کاری آنها است.
هدف رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در سفر یک روزه به استان ایلام برگزاری کارگاه آموزشی امداد هوایی برای پرسنل اورژانس مرکز فوریت های پزشکی در استان ایلام بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد