سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24144
|
08:11 - 1395/09/16
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس اعلام کرد؛

احتمال راه اندازی کنسولگری عراق در ایلام طی امسال

احتمال راه اندازی کنسولگری عراق در ایلام طی امسال
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی های صورت گرفته و قول مساعد سفیر عراق در ایران پیش بینی می شود سال 96 شاهد استقرار کنسولگری عراق در ایلام باشیم.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، سلام امینی اظهار کرد: طی توافقات استانی که به عمل آمده امکان اختصاص زمین و ساختمان در شهر ایلام برای عملیاتی شدن این مهم میسر است، که در ایام اربعین شاهد استقرار کنسولگری عراق به صورت موقت برای صدور ویزای این کشور بودیم.

وی افزود: با توجه به بالا بودن میزان تردد زوار و صدور کالای ایرانی از خروجی بین المللی مهران به عراق ضرورت دارد که کنسولگری آن کشور در این استان نمایندگی دایر کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیداری با سفیر عراق در ایران داشتیم و در این ملاقات لزوم راه اندازی کنسولگری این کشور در استان مورد تاکید قرار گرفت که سفیر عراق نیز قول مساعد داد مکاتبات و رایزنی لازم را برای راه اندازی این مرکز در ایلام انجام دهد.

امینی یادآور شد: مرز مهران پرترددترین و امن ترین مرز زمینی میان ایران و عراق است و بدون تردید ایجاد کنسولگری عراق در استان ایلام می تواند در توسعه فعالیت ها و مراوده های زوار عتبات عالیات بسیار مهم واقع شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و همچنین پیگیری‌هایی که در آینده خواهیم داشت این خواسته مردم استان ایلام به‌زودی محقق شود و شاهد کاهش مشکلات صدور ویزا و سایر موضوعات مرتبط با کنسولگری در استان ایلام باشیم.

 

انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد