سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24121
|
07:52 - 1395/09/15
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش بنیاد شهید:

شهریه دانشجویان شاهد با چالش مواجه است

شهریه دانشجویان شاهد با چالش مواجه است
مدیرکل آموزش بنیاد شهید گفت: از حدود پنج سال گذشته با چالش عمده بودجه و شهریه ها مواجه هستیم اما مدیریت سازمانی این مشکل در اختیار بنیاد شهید نیست.

به گزارشايلام بيدار ، "محمدعلی فقیه"، مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در گردهمایی عوامل اجرایی طرح شاهد استان ایلام اظهار کرد: در حالیکه در راستای اجرای طرح شاهد، خدمات ویژه به دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه می شود ولی باید تمام این افراد در مدارس و دانشگاه های کشور از افراد ممتاز باشند. 

وی یادآور شد: هم اکنون و در سی امین سال صدور فرمان تاریخی امام راحل برای شکل گیری و تحقق طرح شاهد، 60 هزار دانش آموز و دانشجوی ممتاز و نخبه شاهد و ایثارگر در مدارس و مراکز آموزش عالی در حال تحصیل هستند. 
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه 2 هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور از جامعه شاهد و ایثارگر هستند، افزود: بیش از 2 هزار و 300 دانشجو در مقطع دکتری و 9 هزار و 700 دانشجو در مقطع ارشد جزو دانشجویان نخبه هستند. 
فقیه همچنین از هفت هزار نخبه شاهد و ایثارگر کشور یاد کرد که علاوه بر ممتاز بودن در زمینه تحصیلی، کارهای علمی فوق العاده شامل اختراع و تولیدات علمی، مقالات بین المللی و راه اندازی بخشی از طرح های علمی جهانی را انجام می دهند. 
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مهمترین چالش حوزه دانش آموزی و دانشجویی شاهد و ایثارگر کشور را کمبود بودجه عنوان کرد و یادآور شد: از حدود پنج سال گذشته با چالش عمده بودجه و شهریه ها مواجه هستیم اما مدیریت سازمانی این مشکل در اختیار بنیاد شهید نیست. 
فقیه اظهار کرد: بحث بودجه در درون بنیاد شهید قابل تصمیم گیری نیست و فراتر از بنیاد و در اختیار دولت است که بر اساس نیازهای بودجه ای بنیاد و متناسب با وضعیت کشور تامین می شود. 
وی اظهار کرد: بنابراین در این شرایط که مدیریت این وضعیت در اختیار ما نیست باید با تغییر روش ها راهکارهای مدیریتی که متکی به بودجه نباشد با همدلی و هم اندیشی ارائه شود. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد