سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24071
|
15:03 - 1395/09/12
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

خسارت سیل به تأسیسات شهری و برخی منازل/ آماده باش دستگاه های خدمات رسان تا اتمام سامانه بارشی/ خسارت جانی گزارش نشده است + تصاویر

خسارت سیل به تأسیسات شهری و برخی منازل/ آماده باش دستگاه های خدمات رسان تا اتمام سامانه بارشی/ خسارت جانی گزارش نشده است + تصاویر
مدیر کل بحران ایلام گفت: بارش های امروز باعث ایجاد خسارت به برخی تاسیسات شهری و منازل مردم شده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::از روز گذشته سامانه بارشی استان ایلام را فرا گرفته است، طی روزهای گذشته ستاد بحران استان ایلام هشدارهای لازم را برای آمادگی های لازم داده بود.

در همین راستا از بامداد امروز بارش ها در استان ایلام شدت بیشتری به خود گرفته و باعث وقوع سیل و ایجاد خسارت به برخی از شهرهای استان شده است.

براساس آخرین اخبار دریافتی سیل امروز در استان ایلام تاکنون هیچ خسارات جانی را در پی نداشته و فقط خسارات به برخی تاسیسات شهری وارد شده است.

از برخی شهرستان ها نیز خبر می رسد سیل باعث ایجاد خسارات و آبگرفتی در برخی منازل مردم شده است.

در 24 ساعته گذشته تا ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز، شهرستان آبدانان با 102.1 میلیمتر بیشتر بارش باران در سطح استان به خود اختصاص داده است.

بارش 102 میلیمتری در آبدانان به برخی منازل مسکونی خسارت وارد کرده و برخی از معابر این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند.

تصاویر مربوط به شهرستان ابدانان







*مسدود شدن برخی محورهای عشایری دره شهر

از شهرستان دره شهر نیز خبرها حاکی از خسارات به برخی زمین های کشاورزی و مسدود شدن برخی محورهای عشایری حکایت دارد.

همچنین وقوع سیل در روستای که جوب شهرستان دره شهر باعث ایجاد یکسری مشکل برای ساکنان آن منطقه شده و زمین های کشاورزی آنان با مشکل مواجه شده است.

این در حالی است که کوه های این شهرستان لبریز از آب های جاری شده و در تنگه بهرام چوبین سیل عظیمی به وقوع پیوسته است.

تصاویر مربوط به دره شهر

*اختلال در سیستم برق رسانی ایوان با وقوع سیل

،بارش بیش از 52میلیمتر بارندگی از روز گذشته در شهرستان ایوان باعث آبگرفتگی معابر شهری شد و عبورومرور را با مشکل مواجه کرد،اکیپ های خدمات شهری شهرداری از ساعات اولیه بارندگی در جهت هدایت سیلاب به خارج از شهر  فعالیت داشتند و خوشبختانه در این زمینه شهرستان متحمل خسارت نشد.

وزش باران وباد شدید طی امروز با سرعت 120کیلومتر در ساعت منجر به اختلال در سیستم برق رسانی شهرستان شد .

در این زمینه ،تقی بسطامی "رییس اداره برق شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:سوختگی و اتصال فیوزهای برق  با عث قطعی برق در قسمت هایی از شهر شد،همچنین شکست شدن پایه برق در اثر وزش باد شدید،منجر به اختلال سیستم برق رسانی به  سمت سراب و مجتمع های گاوداری شهرستان شد،  که با پیگیری های صورت گرفته و حضور به موقع نیروهای اداره برق ،سیستم برق رسانی شهرستان کاملاوصل و مشکلی در این زمینه نداریم.

تصاویر مربوط به شهرستان ایوان

 

* خسارت به برخی منازل مسکونی در سیروان/ 10 راس دام تلف شد 

از روز گذشته باد و باران شهرستان سیروان را در بر گرفت که در بامداد امروز بارش ها در این شهرستان شدت بیشتری به خود گرفته و باعث وقوع سیل و ایجاد خسارت به برخی از منازل مسکونی در روستاهای این شهرستان شده است.

این طوفان و باد در مناطق روستایی و بخش های این شهرستان باعث کنده شدن ایزوگام سقف منازل مسکونی و تخریب حصار کشی شده است.

بارش باران حتی باعث تخریب اصطبل در بعضی از روستاها شده که در یکی از روستاها ده راس دام تلف گردیده است.

هنوز مسئولین از خسارت های وارده به شهرستان رقم قطعی را اعلام نکرده اند.

 

* آبگرفتگی معابر و سقف برخی خانه های دهلران
 از چند روز گذشته ستاد بحران استان ایلام در رابطه با پیش بینی وقوع سیل هشدارهای لازم را داده بود و در این راستا به دستگاه های اجرایی مرتبط و خدمات رسان آماده باش داده شد.
 
بر اساس این گزارش؛ شهر دهلران نیز در یکی دو روز گذشته شاهد اولین باران پاییزی پس از سپری شدن هفتاد و یک روز از فصل پاییز شد.
 
بارش باران از بامداد امروز کمی بر شدت خود افزوده بود و باعث آبگرفتگی معابر و سقف برخی خانه ها شد.
 
هنوز گزارشی مبنی بر میزان خسارت در شهرستان دهلران از سوی مسئولان مربوطه اعلام و اطلاع رسانی نشده است.
 
بارش باران در دهلران همچنین باعث شد تا چاله چوله های خیابان ها بیشتر به چشم بیایند و پر شدن آنها با آب به دلیل مشخص نشدن عمق آن ها، برای عابران پیاده و رانندگان دردسر شده است.
 
بارش باران در این دو روز باعث شد تا چهره دیگر دهلران چون گرفتگی فاضلاب خیابان ها، چاله چوله های دردسر ساز، خیابان هایی که آب در آن جمع شده می ماند و... به یکباره چون ماه از پشت ابرها بیرون بیاید.
 
نمایان شدن چهره دیگر دهلران پس از باران+تصویر
نمایان شدن چهره دیگر دهلران پس از باران+تصویر
نمایان شدن چهره دیگر دهلران پس از باران+تصویر
نمایان شدن چهره دیگر دهلران پس از باران+تصویر
نمایان شدن چهره دیگر دهلران پس از باران+تصویر
نمایان شدن چهره دیگر دهلران پس از باران+تصویر
نمایان شدن چهره دیگر دهلران پس از باران+تصویر
*خسارت سیل به تأسیسات شهری و برخی منازل/ آماده باش دستگاه های خدمات رسان تا اتمام سامانه بارشی

"احمد کرمی"، مدیر کل بحران استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان ایلام گفت: از چند روز گذشته ستاد بحران استان ایلام در رابطه با پیش بینی وقوع سیل هشدارهای لازم را داده بود و در این راستا به دستگاه های اجرایی مرتبط و خدمات رسان آماده باش داد.

وی اظهار کرد: در همین راستا و از دیشب و به خصوص بامداد امروز بارش ها در استان ایلام از جمله شهرهای ایوان، دره شهر، ابدانان، سیروان و دهلران به اوج خود رسید و در برخی ساعات بامداد با وزش باد شدید همراه بود.

این مسئول افزود: سرعت لحظه ای باد در برخی شهرهای استان ایلام به از جمله ایوان به 100 کیلومتر بر ساعت نیز رسید و این میزان در شهر ایلام به 90 کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

کرمی ادامه داد: همین وزش باد و شدت باران باعث شد تا در برخی شهرهای ایلام آبگرفتگی معابر به وجود آید و در شهر ایوان به دلیل وجود یکسری مشکلات زیرساختی باعث جمع شدن زیاد آب در برخی خیابان های این شهر شود.

مدیر کل بحران استان ایلام بیان کرد: در همین راستا تعدادی از خانه ها و منازل مردم در آبدانان دچار آبگرفتی شدند که بلافاصله نیروهای امدادی برای کمک به این خانوارها اعزام شدند.

وی عنوان کرد: در برخی شهرها از جمله ایوان، سیروان و دره شهر به تأسیسات برق از جمله تیربرق و خسارت وارد شد و برق بخشی از این مناطق با قطعی مواجه شد که هم اکنون نیز 98 درصد این مشکلات رفع نقص شده اند.

این مسئول اضافه کرد: برخی عشایر نیز با بارش های امروز باران دچار مشکل شده و صحبت های لازم با این عشایران برای رفع مشکل با هماهنگی با هلا احمر انجام گرفته است.

کرمی بیشترین بارش های امروز را مربوط به شهرستان های ابدانان، دره شهر و ایوان دانست و گفت: بارش های امروز هیچ گونه خسارات جانی را در استان ایلام به هماره نداشته است.

مدیر کل بحران استان ایلام در پایان از آماده باش دستگاه های خدمات رسان تا پایان سامانه بارشی در استان ایلام خبر داد.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد