سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20457
|
07:11 - 1395/02/27
نسخه چاپی

واکنش شهروندان ملکشاهی به غارت دارایی های ایران توسط آمریکا/

بستن تنگه هرمز بر روی کشتی های آمریکایی ضروری است

بستن تنگه هرمز بر روی کشتی های آمریکایی ضروری است
شهروندان ملکشاهی خواستار برخورد قاطع رئیس جمهور در برابر غارت اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکایی ها شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پس از برجام میان ایران و امریکا، موضوع رأی دیوان عالی آمریکا مبنی بر مصادره دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران به نفع کشته شدگان حادثه حمله به پایگاه نظامیان امریکا در بیروت بوده است. این رأی هنگامی به چالش بزرگتری میان این دو کشور تبدیل شد که دولت امریکا نیز از این رأی استقبال کرد.

در ایران پس از این حکم مطالبی زیادی درباره چگونگی پاسخ به آمریکایی‌ها به نگارش درآمد ولی تا به امروز اقدام مناسبی از سوی دولت در مقابل آنها صورت نگرفته است.

به همین خاطر خبرنگار ملکشاهی خبر به میان مردم ملکشاهی رفته و با طرح یک سوال "اگر شما به جای شخص رئیس جمهور بودید چه اقداماتی در این زمینه انجام می دادید" نظرات و دیدگاه های آنها در مورد غارت 2 ملیارد دلار اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا را جویا شده است.

یکی از اهالی شهرستان ملکشاهی گفت: اگر من به جای رئیس جمهور بودم، در کویر مرکزی ایران تریبونی گذاشته و پشت آن قرار گرفته و با جهانیان اعلام می کردم با شمارش معکوس شما ملت های آزادی خواه جهان همه ما شاهد دفن مجسمه آزادی در زیر شن های روان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: البته هیچگاه دوست ندارم جایی رییس جمهور فعلی جمهوری اسلامی ایران باشم.

محمدعلی موسی نیا از شهروندان ملکشاهی گفت: دولت باید از طریق جوامع بین المللی، دادگاه بین المللی(لاهه)واستفاده از حقوقدانان مجرب برای احقاق حقوق از دست رفته خود اقدام نماید.

وی افزود: اینجا دیگر بحث شعار نیست ، دولت باید بتواند سیاست ودرایت حق خود را به اثبات برساند.

اکرم حاجی بیگی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همانطوری که همه میدانیم آمریکا اهل فریب و دروغ ونقض عهد وحرکت در خلاف جهت صحیح است و زمانیکه از یک راهی به بن بست میخورد از راه غیر قانونی دیگری وارد عمل میشود.

وی اظهار کرد: تجربه چند سال قبل نشان داده است که آمریکا برای هیچ کشوری در دنیا به خصوص ایران قابل اطمینان نیست پس بنابراین احتمال اینکه مجددا دست به سوی اموال ایران به صورت غیر قانونی دراز کند بعید نیست.

این شهروند افزود: به نظر من، رئیس جمهور باید از طریق قانون و شکایت از آمریکا در دادگاه بین المللی نسبت به اقدام غیر قانونی وعودت و استرداد پول بلوکه شده ملت ایران اقدام نماید.

سجادی فر از دیگر شهروندان ملکشاهی نیز اظهار داشت: پیگیری از طریق فشارها و دادگاههای بین المللی و پیگیری مذاکرات و ایجاد شکاف در سطوح تصمیم گیری آمریکا و شرکاء این کشور ، طلبکار شدن در تبلیغات وسیع بین المللی و رسوا کردن آنها و... از وظایف دولت در قبال اموال بلوکه شده ایران است.

یکی دیگر از شهروندان ملکشاهی گفت: رئیس جمهور بایستی مقتدرانه از منافع ملت ایران تا احقاق حقوق خود دفاع کند.

رحیمی افزود: بستن تنگه هرمزبرروی کشتی های آمریکایی تاپرداخت بدهی لازم وضروری است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد