سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20404
|
08:20 - 1395/02/25
نسخه چاپی

واکنش ورزش و جوانان استان به گزارش ایلام بیدار:

اعتبارات قطره چکانی روند پروژه دهکده المپیک را کند کرده است

اعتبارات قطره چکانی روند پروژه دهکده المپیک را کند کرده است
مدیر کل ورزش و جوانان استان توزیع اعتبارات قطره چکانی را عامل کندی پروژه دهکده المیپک عنوان کرد.

"بهروز حیدرزاده"، مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر واکنش به گزارش اظهار کرد: مجموعه الغدیر حدود 30 هکتار است که متأسفانه در سنوات گذشته با توجه به عدم تخصیص اعتبار سال ها متوقف شده بود و تنها بخشی از این مجموعه به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر سالن دو هزار و 500 نفره موجود در این مجموعه قابل استفاده است و در برخی سالن های دیگر از جمله وزنه برداری، خانه جودو و خانه بستکبال فعالیت ها صورت می گیرد.

این مسئول افزود: آنچه که در حال حاضر در این مجموعه غیرفعال است استادیوم 15 هزار نفره است که با توجه به عدم اعتبارات کافی قریب به 22 میلیارد تومان بودجه لازم داشته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: در این راستا و در گذشته حدود 9 میلیارد تومان تزریق و قطره چکانی شده و همین کار را با کندی مواجه کرده است.

حیدرزاده بیان کرد: یکی از مشکلات عمده ای که این پروژه دارد این است که این پروژه زیر نظر شرکت توسعه تهران است و زیر نظر اداره ورزش و جوانان استان نیست و در این زمینه هم اعتبارات و هم ساخت و ساز و نظارت بر عهده این شرکت است.

وی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان در این پروژه تنها نظارت استانی دارد و هیچ دخالتی در بحث ساخت و ساز مجموعه ندارد لذا پیگیر برنامه های این مجموعه خواهیم بود تا نواقصات برطرف گردد.

این مسئول عنوان کرد: در سال 94 بخشی از مجموعه 15 هزار نفری از جمله پیست دو میدانی و اسکوربرد اماده شده اما کاسه مجموعه تکمیل شده است و بخشی از کار محوطه سازی مجموعه باقی مانده است که نیازمند اعتبار برای شروع کار است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد: نواقصات جزیی در مجموعه از سوی پیمانکار مربوطه در حال پیگیری است تا رفع نواقص شوند و در این صورت استادیوم به بهره برداری کامل خود خواهد رسید.

حیدرزاده گفت: البته تنها هدف این نیست که مجموعه به بهره برداری برسد چرا که در بحث نگهداری نیز مشکلاتی وجود دارد و برای بهره برداری محوطه سازی و فضای سبز ملبغی بالغ بر سه الی چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از مدنظر قرار دادن جاده تندرستی و آلاچیق برای استفاده ورزشکاران در این مجموعه خبر داد و گفت: یک سری امکانات رفاهی برای مردم در این مجوعه دیده شده که از طریق پیمانکار در حال رایزنی برای راه اندازی این موارد نیز هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام تلاش اداره کل و شرکت مدنظر بر این است تا این مجموعه طی امسال به بهره برداری کامل برسد هر چند که در فضای مجموعه یک سری موارد دیگر از جمله خانه ژیمناستیک با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی و نیز خانه رزمی در دست ساخت است که البته نیازمند اعتبار است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بیان کرد: علاوه بر این یک خوابگاه ورزشی 400 نفره نیز در این مجوعه طراحی شده که اگر اعتبارات به موقع پرداخت شود می توان به بهره برداری کامل خود برسند.

حیدرزاده، در ادامه یکی از مشکلات و نواقص این مجموعه را نبود سر درب عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است که کار شروع سر درب به زودی اغاز شود تا مشکل ورودی آن برطرف گردد.

وی این پروژه را یک پروژه ملی عنوان کرد و از نمایندگان استان در مجلس دهم خواست که تمام تلاش خود را برای بهره برداری کامل این مجموعه از طریق های مختلف به کار گیرند و اعتبارات لازم برای افتتاح این پروژه را بهره برداری کامل برسانیم.

پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار پیشتر از این نیز در گزارشی تحت عنوان "10 سالگی یک پروژه نیمه تمام/ دهکده ای که المپیک نیست" به مشکلات این پروژه ملی پرداخته بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب