سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20397
|
06:54 - 1395/02/25
نسخه چاپی

با حضور استاندار ایلام/

مرکز اورژانس شهرستان بدره افتتاح شد

مرکز اورژانس شهرستان بدره افتتاح شد
آیین افتتاحیه مرکز اورژانس شهرستان بدره با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار ، "علی دل پیشه"رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مردم فهیم و قهرمان شهرستان بدره شایسته بالاترین خدمات هستند و امروز خرسندیم که با بهره برداری از مرکز اورژانس شبانه روزی توانسته ایم خدمتی هرچند کوچک را به آنان تقدیم کنیم.

 دل پیشه بیان داشت: حضور مسئولان استانی در این آیین افتتاحیه از جمله استاندار محترم و محبوب استان و مهندس کاظم زاده به عنوان فرزند برومند استان و منتخب شایسته مردم در مجلس شورای اسلامی، انگیزه ما را برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم دوچندان می کند و امید است که از توان این عزیزان در راه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره مند باشیم. 
 
وی ادامه داد: نگاه دولت تدبیر وامید در بخش داخلی و اجتماعی، نگاهی سلامت محور بوده و تاکید ویژه ریاست محترم دولت همواره بر این اساس استوار بوده است که سلامت جامعه از مهمترین ارکان مورد توجه دولت می باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از خدمات شایسته و ماندگار دولت تدبیر و امید است که رضایت مندی عموم مردم را در پی داشته افزود: در استان ایلام در قالب این طرح فقط در مدت یک سال گذشته بیش از 300 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم وارد استان شده و در مدار خدمت رسانی قرار گرفته که در نوع خود در دوران قبل و بعد از انقلاب بی نظیر است.
 
دل پیشه تلاش برای تحقق خواسته ها و انتظارات مقام معظم رهبری از حوزه سلامت را وظیفه ای همگانی عنوان و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تاکید نموده اند که بیمار جز دغدغه بیماری، نباید دغدغه دیگری داشته باشد و لذا با کمال افتخار اعلام می کنیم که میزان پرداختی از جیب مردم در بخش درمان قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بین 30 تا 60 درصد بود که با اجرای این طرح خوشبختانه به 6 درصد و در روستاها به کمتر از 3 درصد میزان هزینه های درمانی رسیده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث مرکز سلامت جامعه و اورژانس شبانه روزی شهرستان بدره اشاره و خاطر نشان کرد: این مرکز در زیربنایی به میزان 8 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث گردیده که با دارا بودن 1000 متر مربع فضای اورژانس، امکان بستری موقت را در این مرکز فراهم نموده است. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: در این مرکز خدماتی همچون خدمات بهداشتی و درمانی، مادر و کودک، واکسیناسیون، روانشناسی و مرکز مشاوره، بهداشت محیط و حرفه ای، آزمایشگاه و داروخانه و... به مردم ارائه می شود.
 
وی با اشاره به این مطلب که مرکز تسهیلات زایمان و زایشگاه شهرستان بدره کلنگ زنی شده و وارد فاز اجرایی گردیده ابراز کرد: اگرچه طبق استانداردهای جمعیتی در شهرستان بدره امکان احداث بیمارستان وجود ندارد اما هم اکنون در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای احداث بیمارستان 20 تختخوابی در مرکز شهرستان بدره هستیم که امید است با تحقق آن زمینه را برای حضور پزشکان و متخصصان این دیار که مقیم مرکز استان و دیگر نقاط کشور هستند را در سطح شهرستان بدره فراهم کنیم.
 
 دل پیشه در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از توجه ویژه مسئولان استانی و به ویژه عنایت منتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همراهی مسئولان، بتوان بالاترین و مطلوب ترین خدمات در عرصه بهداشت و درمان به مردم استان و به ویژه مردم شهرستان تازه تاسیس بدره تقدیم نمود.
 
در ادامه این آیین افتتاحیه استاندار ایلام ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از خدمات دکتر دل پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی در راستای احداث مرکز اورژانس شبانه روزی شهرستان بدره در کوتاهترین زمان ممکن عنوان کرد: دولت تدبیر و امید بر روی مبحث سلامت سرمایه گزاری ویژه ای نموده و آن را محور خدمت به مردم قرار داده که این خدمات برای مردم به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته محسوس است.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب