سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20384
|
15:19 - 1395/02/24
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

برجام هیچ گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور را باز نکرد/ سرقت دارایی‌های ایران نتیجه ضعف در دیپلماسی بود

برجام هیچ گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور را باز نکرد/ سرقت دارایی‌های ایران نتیجه ضعف در دیپلماسی بود
امام جمعه ایلام گفت: توافق هسته‌ای و برجام هیچ گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور را باز نکرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت: آمریکا با اطمینان به اثربخش بودن تحریم‌ها به این نتیجه رسیده است که نباید هرگز در ساختار تحریم‌ها کوچک‌ترین تغییری دهد و شعار دولت فعلی برای گشایش اقتصادی نیز لغو تحریم‌ها بوده است، براین اساس متأسفانه آمریکایی‌ها نه فقط تحریم‌ها را لغو نکرده، بلکه آن را افزایش داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: آمریکایی‌ها به بهانه‌های واهی و تحریم‌ها فعلی می‌افزایند، آمریکایی‌ها در طول 4 دهه مخالفت با ایران به ناتوانی در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی اذعان داشته و تلاش می‌کنند با فشارهای اقتصادی قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را مهار کنند و محتوای جمهوری اسلامی را با نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی تغییر دهند.

وی افزود: با روند کنونی دولتمردان کشوردر فقدان پاسخگویی و موضع‌گیری قاطع تنها باید منتظر چپاول و غارت 50 میلیارد ثروت ملت ایران توسط آمریکا بود، ادامه روال کنونی از سوی دولت دست‌اندازی بیشتر و خسارت‌آفرینی فاجعه‌بار آمریکا برای ایران اسلامی و مردم این کشور را در پی خواهد داشت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این یک واقعیت انکارناپذیر است که توافق هسته‌ای و برجام هیچ گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور را باز نکرده است. با وجود اینکه 120 هیأت مختلف اقتصادی پس از برجام به ایران سفر کرده‌اند اما نتایج این سفرها فقط تفاهم‌نامه بوده و هیچ کدام منجر به عقد قرارداد نشده است.

خطیب جمعه ایلام گفت: اخیراً طرفداران پروپاقرص برجام در مقابله با منتقدان برجام هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای مخالفت خود با آنها ارائه نمی‌کنند، واقعاً جای تعجب است که تعصبات جناحی و سیاسی آنها را وادار به نادیده گرفتن واقعیات کرده است.

لطفی تصریح کرد: بهترین دلیل بر ناموفق بودن برجام عدم لغو تحریم‌ها، اعمال تحریم‌های جدید، فقدان گشایش بانک‌ها، مسدود شدن دارایی‌ها در آمریکا و غارت 2 میلیارد دلار از دارایی‌ها کشور عزیزمان ایران است، صدها نمونه دیگر از این مثال‌ها وجود دارد که دلیلی گویا بر فقدان تحقق وعده‌های دولتمردان پس از برجام است، متأسفانه نتیجه برجام عقب‌نشینی از مواضع اصولی و امتیازدهی فراوان و اعتماد به وعده‌های نسیه غربی‌هاست.

وی ادامه داد: کسانی که در فتنه 88 و در 18 تیر دشمن را برای نفوذ در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی امیدوار کردند، امروز هم بزرگترین سد در راه تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ولادت فرخنده حضرت سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: آنچه باید شیعیان و پیروان امام معصوم(ع) به آن اهتمام داشته باشند، الگوگیری از سبک و زندگی در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی است که با توجه به این نکات سعادت فرد در جامعه تأمین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به سالروز تشکیل بسیج عشایری اشاره کرد و ادامه داد: بسیج عشایری یکی از قشرهای تأثیرگذار و کارآمد در عرصه‌های مختلف عشایر غیور است، این قشر جلوه‌های زیبایی از دفاع از وطن اسلامی در دوران دفاع مقدس را از خود به نمایش گذاشتند، عشایر ایران با حضور چشمگیر و با روحیه شهادت‌طلبی در آغاز تجاوز ارتش بعث عراق از مرزهای ایران اسلامی صیانت و پاسداری کردند.

لطفی همچنین به دریافت حقوق‌های نجومی از سوی برخی از مدیران دولتی اشاره کرد و گفت: دریافت این حقوق‌ها از بیت‌المال گواه روشنی بر بی‌عدالتی و فساد سیستم اداری کشور است.

خطیب جمعه ایلام تصریح کرد: حقوق چند ده میلیونی یکی از کارکنان بیمه مرکزی و یا حقوق 45 میلیونی برخی مسئولان دولتی خلاف عدالت و دلیل بر فساد اداری و فقدان نظارت دستگاه‌های نظارتی در نظام اداری است.

وی افزود: در کشوری که رشد بیکاری تهدیدکننده و چالش بزرگ اقتصادی است، هر روز شاهد اخراج کارکنان قراردادی از دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت هستیم، لازم می‌دانم به شرکت گاز و نفت در تنگه بیجار و منطقه بولی و همچنین شرکت آذر که تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرده است، یادآوری کنم که باید مسؤولان این شرکت‌ها از اخراج کارکنان و کارگران که عمدتاً از اقشار آسیب‌پذیر در جامعه هستند، خودداری کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: به روایت برخی از آمارها حدود 3 میلیون جوان تحصیل‌کرده در کشور جویای کار بوده که در میان آنها افرادی وجود دارند که حاضرند با کمترین دستمزد کارگری و یا به هر کاری مشغول شوند که آن هم این چنینی کار پیدا نمی‌شود در مقابل عده‌ای ضمن برخورداری از رانت‌‌ها و موقعیت‌های خاص از حقوق‌های نجومی و پاداش‌های ویژه نیز بهره‌‌های نجومی می‌برند.

لطفی تصریح کرد: یک مدیر ارشد مؤسسه وابسته به دولت حقوق 3 ماه او مقابل 30 سال حقوق کارگر یا کارمندی است که ماهانه 800 هزار تومان دریافت می‌کند، آن وقت چند تن از اصلی‌ترین اعضای دولت و برخی از وزرا با صراحت گفته‌اند پرداخته یارانه 45 هزار و 500 تومانی عذابی الیم است.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب