سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20119
|
13:21 - 1395/02/12
نسخه چاپی

معلم سیروانی که اقتصاد مقاومتی را درس می دهد

معلم سیروانی که اقتصاد مقاومتی را درس می دهد
یک فرهنگی در شهرستان سیروان در کنار شغل معلمی به کار دامداری و کشاورزی روی آورده و با فعالیت در این زمینه ها، اقتصاد مقاومتی را عملی کرده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیروان نوین، به بهانه فرا رسیدن شهادت شهید مطهری و روز معلم به سراغ  یک معلم سیروانی رفتیم که کتاب آسمانی را سر لوحه زندگی خود قرار داده است و توانسته با انجام فعالیت های، اقتصاد مقاومتی را عملی کند.

"فریادرس نعمتی" متولد 1346 دارای کارشناسی علوم قرآنی که در روستای لالا از توابع بخش مرکزی سیروان زندگی می کند و 26 سال است مشغول تدریس قرآن در مقاطع تحصیلی راهنمایی است.

وی راهنمایی را بهترین مقطع تدریس خود، بخاطر شرایط سنی، صداقت و روابط عاطفی زیاد بین دانش آموزان عنوان کرد.

نعمتی درباره شغل معلمی می گوید: معلمی برگرفته شده از اوصاف خداوند و شغل انبیاء است و یکی از حساس ترین و خطیرترین مسئولیت های اجتماعی است که در سرنوشت حال و آینده یک جامعه تاثیر دارد.

وی از شغل معلمی و آموزش دانش آموزان لذت می برد و معتقد است که بایستی با دانش آموزان همچون فرزندان خود رفتار کرد.

این معلم سیروانی عنوان می کند: در این مدت 26 سال در اکثر مدارس سطح شهرستان تدریس کرده و امروز بسیاری از دانش آموزانم را در ادارات و جایگاه های مختلف می بینم  و این مرا خوشحال می کند.

نعمتی می گوید: تدریس قرآن، در طول زندگی کمک های فراوانی به من کرده و سرلوحه قرار دادن آن باعث شده تا در مراحل مختلف زندگی موفق شوم.

فریادرس نعمتی این فرهنگی ساکن شهرستان سیروان در کنار شغل معلمی به کار دامداری و کشاورزی روی آورده و با فعالیت در این زمینه ها، اقتصاد مقاومتی را عملی کرده است.

وی می گوید: یکی از توصیه های کتاب آسمانی سفارش کردن به کار، تلاش و کسب روزی حلال است و من این سفارش قرآن را سرلوحه زندگی خودم قرار داده ام.

نعمتی که این روزها علاوه بر شغل معلمی از فعالیت های کشاورزی و دامداری امرار معاش می کند و برای اعضای خانواده اش هم اشتغالزایی کرده است. او معتقد است که کار و تلاش برای کسب روزی حلال برای خانوده باعث کسر شأن و منزلت کسی  نمی شود.

نعمتی درباره علت روی آوردنش به عرصه دامداری و کشاورزی می گوید: چون تنها نصفی از روز را مشغول تدریس بوده و نصف دیگر بیکار بودم به همین خاطر برای پرکردن اوقات و فراغت و همچنین کسب درآمد بیشتر به کشاورزی و دامداری روی آورده ام.

وی بیان می کند: 11 هکتار زمین کشاورزی دیم و آبی داریم که به انواع غلات و حبوبات از جمله برنج، گندم، جو، نخود و ...  اختصاص می دهم و از این طریق درآمدی برای خود و خانواده ام حاصل می شود.

نعمتی خاطرنشان می کند: کشاورزی یکی از فعالیت های سخت بوده ولی کسب حلال و در کنار آن اشتغالزایی برای دیگران ارزش کار را افزایش می دهد.

وی می افزاید: برای سهولت در کارهای کشاورزی یک دستگاه تراکتور با ادوات آن را خریداری کرده که هم کارهای خود و هم دیگران را انجام دهم.

این معلم سیروانی علاوه بر کشاورزی به کارها و فعالیت های دامداری از جمله پرورش گوسفند نیز مشغول می باشد که در این باره می گوید: در حال حاظر بیش از 70 راس گوسفند را پروش می دهم.

نعمتی از درآمد حاصل از پرورش و فروش گوسفندانش راضی است ودر این باره اظهار می کند: از این طریق علاوه بر خانواده برای یک نفر دیگر شغل ایجاد کرده ام، بدون اینکه حتی از یک ریال تسهیلات بانکی استفاده کرده باشم.

وی عنوان می کند: از علوفه، کاه و ... حاصل از محصولات کشاورزیم برای تغذیه گوسفندان استفاده می کنم که این امر باعث کاهش هزینه ها و اقتصادی تر شدن طرح می شود.

این معلم سیروانی از فعالیت خود در زمینه کشاورزی و پرورش گوسفند ابراز رضایت می کند و می گوید: امروز خوشحالم علاوه بر شغل معلمی به فعالیت کشاورزی و دامداری مشغول هستم که هم منبع درآمدی برای خود و خانواده ام شود هم شغلی را برای خانواده و دیگران ایجاد کنم و از طرفی به تولید و اقتصاد جامعه کمکی کنم.

نعمتی اظهار می کند: امیداروم با این کارها توانسته باشم در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامی نموده و آن را علمی کرده باشم.

وی تحقق شعار سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" را وظیفه همگان می داند و می افزاید: همه بایستی در حد توان تلاش کنند که اقتصاد مقاومتی که نجات دهنده اقتصاد کشور است را عملی کنند.

این معلم سیروانی با توصیه به همکاران و سایر معلمان به تلاش برای فراهم کردن زمینه تحقق شعار سال می گوید: معلمان می توانند در کنار شغل معلمی یک شغل آبرومند که در شأن آنها باشند تا علاوه بر کسب درآمد بیشتر زمینه اشتغال تعدادی جوان را نیز فراهم کنند و در عمل اقتصاد مقاومتی را در سطح جامعه پیاده کنند.

 

 
 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد