سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20036
|
07:50 - 1395/02/08
نسخه چاپی

معاون امور مجلس و استان‌های میراث فرهنگی خبر داد؛

افزایش حجم سفرهای استانی در ایام نوروز

افزایش حجم سفرهای استانی در ایام نوروز
معاون امور مجلس و استان‌های میراث فرهنگی از افزایش حجم سفرهای استانی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، اسدالله درویش‌امیری، در ورود به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل اینکه تعطیلات ایام نوروز متعلق به ایران است  عمده سفرها به شهرهای کشور در ایام نوروز توسط ایرانی‌ها انجام شده و چندان مورد توجه گردشگران خارجی قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه سفرهای داخلی در سبد‌های اقتصادی استان‌هایی که گردش‌پذیر هستند، تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. گفت: در ایام نوروز به سه استان تاریخی کشور با سابقه میراثی سفر کردم و به عنوان معاون سازمان از اوضاع استان‌ها ارزیابی داشتم.

این مسئول اضافه کرد: در سه استان فارس و اصفهان و یزد کاملا حجم مسافر و سفر محسوس بود و آماری که به دست آمده بیانگر افزایش بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری این سه استان است.

درویش‌امیری تصریح کرد: بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و فرهنگی سه استان ذکر شده در مقایسه با سال‌های گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار شده به طوری‌که در استان فارس و شهر شیراز این رقم به 45 درصد افزایش رسیده است.

معاون حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این آمار نشان می‌دهد که حجم سفرهای استانی در ایام تعطیلات نوروز در داخل کشور افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آمار خروجی‌های فرودگاه‌های کشور نیز بیانگر کاهش خروج مسافر به خارج از کشور بوده که این نوید خوبی برای توسعه گردشگری داخلی در استان‌های مختلف کشور است.

این مسئول اضافه کرد: با شرایطی که در کشورهای همسایه از جمله ترکیه و ... وجود دارد مردم کشورمان ترجیح دادند که سفرهای داخلی داشته باشند و از سفرهای خارجی بپرهیزند.

درویش‌امیری تصریح کرد: عوامل متعددی در ایام نوروز دست به دست هم داد تا سفرهای مردم در ایام تعطیلات داخلی باشد و از ظرفیت‌های گردشگری داخلی بیشتر استفاده شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد