سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20019
|
11:46 - 1395/02/07
نسخه چاپی

معاون اقتصادی استاندار ایلام خبر داد؛

تحول در استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی

تحول در استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی
معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: با ایجاد ستاد تسهیل واحدهای تولیدی استان ایلام با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تحول جدیدی در استان ایلام در حال به وجود آمدن است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از نسیم دهلران، حشمت اله عسكری معاون اقتصادی استاندار ایلام در نشست ستاد تسهیل واحدهای تولیدی شهرستان دهلران با محوریت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار كرد: برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان های مختلف برنامه داریم و در دهلران متناسب با ظرفیت های كشاورزی و نفت و گاز پروژه های خوبی در حال اجرا است.

 

وی افزود: تلاش می شود در سه محور از جمله واحدهای فعال كه می توان با مساعدت دولت افزایش ظرفیت داشت و واحدهایی كه تكنولوژی روز و امكان تولید دارند ولی راكد هستند و واحدهای با پیشرفت بالا كه با مساعدت دولت بهر برداری می شوند، واحدهای تولیدی این شهرستان فعال تر شوند.
 
معاون اقتصادی استاندار ایلام تاكید كرد: در این سه بخش واحدهای بخش كشاورزی، صنعت و گردشگری استان ایلام دسته بندی شده و متناسب با هر دسته مجموعه بسته حمایتی دولت برای آنها تعریف شده تا از این حمایت ها برخوردار شوند.
 
وی یادآور شد: در موضوع تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت دولت كمك می كند تا بخشی از هزینه های نرخ سود تسهیلات جبران شود.
 
عسکری به ستاد اقتصاد مقاومتی استان و برش های استانی و كشوری در این زمینه اشاره كرد و افزود: برش های كشوری به هر استان ابلاغ شده و هر استان متناسب با برش كارها را پیگیری می كند.
 
وی ادامه داد: در كشور موضوع بخش كشاورزی گلخانه ای و توسعه باغات مهم است و قرار است امسال چهار هزار و 700 هكتار در كشور توسعه گلخانه باشد كه در این استان نیز در حد توان ایجاد می شود كه متقاضیان می توانند در این بخش وارد كار شوند.
 
معاون استاندار ایلام با اشاره به اینكه در سنوات گذشته اتكا تنها بر سیستم بانكی بود، گفت: امسال منابع بودجه ای به كمك منابع بانكی آمده اند و تلفیق شده و باعث كاهش نرخ سود شده است.
 
وی با اشاره به 60 واحد پروار بندی در دهلران خاطر نشان كرد: با تامین سرمایه در گردش این واحدها احیا می شوند و در پرورش ماهی نیز با تامین سرمایه های خود واحدهای شهرستان به مجموعه تولید بر می گردند و در این سه محور امكان افزایش تولید در شهرستان وجود دارد.
 
عسکری گفت: در حوزه نفت و گاز شهرستان اقدام های خوبی شده و واحد ان جی ال با اعتبار 6/1 میلیارد دلاری مصوب شده كه گشایش اعتبار آن نیز انجام شده است.
 
معاون اقتصادی استاندار ایلام در خصوص پتروشمی دهلران نیز از مراجعه فاینانس های متعدد برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: این پروژه نیز سال جاری وارد فاز اجرایی می شود و گذرگاه مرزی چیلات نیز تصویب نهایی شده و امسال راه اندازی آن عملیاتی می شود.
 
انتهای پیام/ی
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد