سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19998
|
12:47 - 1395/02/06
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به ایلام بیدار:

مشکل ارائه داروی ایثارگران پیگیری می شود/ سوابق ایثارگری کارمندان دانشگاه لحاظ می شود

مشکل ارائه داروی ایثارگران پیگیری می شود/ سوابق ایثارگری کارمندان دانشگاه لحاظ می شود
علی دلپیشه گفت: مشکل ارائه داروی ایثارگران از سوی دارخانه ها پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار، "علی دلپیشه"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: با توجه به حساسیت خاص و ضرورت انکارناپذیر برای غلبه بر دیابت و نیز شیوع بالای این بیماری و پایین آمدن سن ابتلا به بیماری شعار امسال هفته سلامت با این محور نامذاری شده است.

وی گفت: در جهان بیش از 40 میلیون نفر در جهان و در ایران نیز حدود پنج میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند و با توجه به اینکه افراد زیادی از این بیماری مطلع نیستند این رقم بیشتر نیز ممکن است باشد.

این مسئول افزود: با توجه به شرایط امروزه استان نیز در معرض تهدید این بیماری قرار دارد و باید به این مهم در زندگی و سلامت مردم توجه کافی گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در طرح تحول سلامت تعداد 60 هزار مورد عمل جراحی لنجام گرفته که در نوع خود رکود قابل ملاحظه ای به شمار می رود.

دلپیشه بیان کرد: علاوه بر این تعداد 12 هزار بستری و نیز 9 هزار مورد زایمان طبیعی در طول اجرای این طرح انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: در داخل شهر ایلام نیز تعداد سه درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در نقاط مختلف شهر ایلام برای ارئه خدمات با تعرفه دولتی سه الی 3500 تومان دائر شده که با استقبال بی نظیر مردم مواجه شده است.

این مسئول در پاسخ به سوالایلام بیدارمبنی بر عدم ارائه دارو به خانواده های ایثارگر با توجه به سامانه ای شدن دفترچه های آنان نیز گفت: این مشکل از سوی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارایلام بیداردر خصوص عدم لحاظ سوابق ایثارگری برخی کارکنان بیمارستان شهید مصطفی خیمنی نیز گفت: سوابق ایثارگری کارکنان دانشگاه باید لحاظ شود.

این مسئول در پایان از ضرورت فرهنگ سازی ملاقات در بیمارستان های ایلام اشاره و گفت: باید این رویه در ایلام تغییر یابد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد