سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18545
|
07:15 - 1394/11/06
نسخه چاپی

مشاور امور زنان استانداری ایلام:

نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل است

نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل است
نشست امور بانوان فرمانداری شهرستان چرداول برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، "کلثوم خلیلوند "مشاور استاندار در امور زنان و خانواده استانداری ایلام در نشست امور بانوان شهرستان چرداول گفت: زنان سهم بسزایی در همه عرصه های اجتماعی در قبل و بعد از انقلاب دارند تا جائیکه در بحبوحه تظاهرات مردم علیه رژیم ستمشاهی با تاسی از پیام بنیانگذار انقلاب اسلامی مجوز حضورشرکت در راهپیمایی ها را گرفتند.

وی به انتخابات پیش رو مجلس خبرگان ومجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اشاره کرد و اظهار داشت: عموم جامعه باید دغدغه نقش واهمیت زنان و خانواده ها را داشته باشند و مشارکت بالای بانوان در انتخابات و انتخاب زنان اصلح مد نظر قرار گیرد. 

مشاور استاندار در امور زنان و خانواده استانداری ایلام افزود: تحکیم بنیاد خانواده ارزش بالایی درد و مشاغل زنان باید در توسعه روستایی و اشتغالزایی بیشتر ملموس شود و زنان با حفظ هویت دینی و اسلامی و ارزش گذاری جایگاه زنان می توانند مشارکت بالایی در جامعه داشته باشند.
خلیلوند با اشاره به تاکید قرآن کریم در خصوص اهمیت تحکیم بنیان خانواده گفت: حجاب نشان دهنده این است که زن مسلمان می تواند با عفت و کرامت در عرصه های اجتماعی حضور چشمگیر داشته باشد.
مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام به تشکیل کارگروه های مختلف در امور بانوان اشاره کرد و گفت: کارگروه تحکیم خانواده در راستای شناسایی و آموزش صحیح خانواده همچون آسیب های اجتماعی ، طلاق، خودکشی، خشونت واعتیاد تشکیل شده است.

وی دیگر کارگروه فعال در استان را کنوانسیون حقوق خانواده را دانست که ساماندهی بازماندگان از تحصیل، کودکان خیابانی، بچه های کار و خشونت در برابر کودکان و نوجوانان در این کارگروه رصد و مورد بررسی قرار می گیرد.

خلیلوند گفت: کارگروه تحکیم خانواده در راستای جلوگیری از طلاق و تسهیل ازدواج جوانان و مشاوره های قبل وبعد از ازدواج فعال است.

وی دیگر اقدامات حوزه امور بانوان استانداری را غربالگری طرح سلامت بانوان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، ایجاد کارگاه های بهداشتی در زمینه بیماری های مشترک بین انسان و حیوان با همکاری دامپزشکی ایلام برشمرد.

مشاور امور بانوان استاندار و مدیرکل زنان و خانواده استانداری ایلام همچنین گفت: همایش حجاب و عفاف و برنامه های هفته زن در راستای پررنگ تر شدن مناسبات اجتماعی در استان برگزار می شود.

"پرویز کولانی "فرماندار شهرستان چرداول در جمع اعضاء امور بانوان شهرستان به نقش و جایگاه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه های انقلاب اشاره کرد وگفت: با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه حضور بانوان در عرصه های مختلف فراهم شد. 

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید دریچه نگاه به منزلت و جایگاه زنان بازتر شده و شخص رییس جمهوری بر استفاده از ظرفیت های زنان در عرصه های مدیریتی تاکید فراوانی دارند، اظهار داشت: زن در نظام اسلامی جایگاه ارزشمندی داردو با تاسی از الگو ها و بانوان تاثیرگذار در تاریخ ایران و اسلام همواره در خطوط مقدم مبارزه با استکبار و استبداد قرار داشته اند.

فرماندار شهرستان چرداول همچنین به وظایف امور بانوان اشاره و افزود: این خود بانوان هستند که باید مطالبه گر و خواسته هایشان را مطرح و دنبال کنند وباید در طول سال با تعامل، همکاری، همفکری و همدلی ارتباط نزدیکتری با دختران و زنان بویژه قشر های جوان و یا در معرض آسیب داشته باشند.و انجام این گونه رویکرد ها را با ارتقای بینش در انواع فعالیت های اجتماعی بکار ببرند.

کولانی با تقدیر از بانوان شاغل و نقش تربیتی و مدیریتی آنان در خانواده گفت: مهمترین نقش تربیتی در خانواده ها بر عهده زنان است و آنان برای تسریع روند تغییر و تحقق هدف های توسعه پایدار، مسوولیت جدی و مهمی بر عهده دارند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد