سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18517
|
11:31 - 1394/11/04
نسخه چاپی

دوربین های مدار بسته کارساز شدند/

دستگیری باند خانوادگی سرقت از فروشگاههای دره شهر

دستگیری باند خانوادگی سرقت از فروشگاههای دره شهر
دادستان دره شهر گفت: اعضای باند خانوادگی سرقت در شهرستان با کمک دوربینهای مدار بسته در کمتر از یکساعت دستگیر شدند.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازسیمره خبر، "علی ادبی فیروزجاهی"، دادستان دره شهر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از فروشگاه بزرگ مواد غذایی، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد اعضای این باند شامل یک مرد و سه زن با مراجعه گروهی به این فروشگاهها به بهانه خرید کالا و با سرگرم کردن فروشنده، اقدام به سرقت وسایل می کردند.

فیروزجاهی با بیان اینکه  سارقان با این روش در کمتر از یک ساعت از سه فروشگاه در سطح شهر سرقت کرده بودند، افزود: مأموران پلیس تحقیقات خود را با تمرکز بر فروشگاه‌هایی که دوربین مداربسته و تجهیزات ایمنی داشتند، آغاز و در همین راستا موفق به کشف برخی سرنخ‌ها شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به شناسایی سارقان، پلیس در عملیاتی غافلگیرانه هر چهار عضو این باند خانوادگی شامل مادر، فرزند، عروس و خاله را در منزلشان دستگیر و مقادیر زیادی اموال سرقتی نیز کشف شد.

این مقام قضایی با بایان اینکه این باند در طی یک ساعت شناسایی و دستگیر شدند، یادآور شد : با شکایت مالباختگان و تشکیل پرونده اعضای این باند خانوادگی برای صدور حکم در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.

دادستان دره شهر با بیان اینکه مجهز نبود دو فروشگاه به سیستم دوربین مدار بسته کار پلیس را با مشکل مواجهه کرده بود، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل اصلی بروز این‌گونه جرائم  سهل‌انگاری مالکان اماکن تجاری و فروشگاه‌ها در استفاده از تجهیزات ایمنی است، که باید با نصب دوربین مداربسته و سیستم ضد سرقت در مغازه‌های خود، فرصت وقوع سرقت را از سارقان بگیرید.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد