سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18354
|
09:11 - 1394/10/24
نسخه چاپی

برداشت 150 هزار شاخه گل نرگس در دهلران

برداشت 150 هزار شاخه گل نرگس در دهلران
مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: تعداد 150 هزار شاخه گل نرگس از سطح مزارع شهرستان دهلران برداشت شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، نورج کرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران اظهار کرد: کار برداشت گل نرگس در سطح مزارع شهرستان دهلران آغاز شده است.

وی افزود: پرورش این نوع محصول ارزشمند در سطح 5 هکتار به صورت آبی در طی یک دوره زمانی دو ماهه(مهر و آبان)کاشت شده است و زمان برداشت این محصول نیز از نیمه دوم آذر تا پایان دی ماه می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال آینده با ارائه تسهیلات بانکی به افراد متقاضی کاشت و برداشت این نوع محصول افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در سطح شهرستان از مجموع 10 هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول، تعداد 150 هزار شاخه گل نرگس به ارزش ریالی 225 میلیون ریال برداشت شده است که روانه بازار مصرفی می شود.
وی با اشاره به اینکه این زمینه در سطح مزارع آبی برای تعداد 20 نفر به صورت ثابت و فصلی ایجاد شغل شده است، عنوان کرد: سالانه 15 الی 20 درصد پیازچه در سطح مزارع آبی تولید و تکثیر می‌شود که می‌توان مازاد بر نیاز آن را در سایر نقاط به مصرف کاشت رساند.    
کرمی خاطر نشان کرد: به کشاورزان توصیه می شود به منظور تنوع زراعی و افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب در طول زمان کاشت به کشت این محصول بپردازند.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد