سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18267
|
11:09 - 1394/10/20
نسخه چاپی

حرکتی نو در ترویج حجاب در ایلام/

آزمون درس اخلاق راهی برای تمرین عملی حجاب اسلامی شد

آزمون درس اخلاق راهی برای تمرین عملی حجاب اسلامی شد
آزمون اخلاق کاربردی دیروز دانشجویان دانشگاه ایلام متفاوت از سالهای دیگر برگزار شد و در این آزمون حضور دانشجویان با حجاب اسلامی ملاکی برای ارزیابی آنان قرار گرفت.

به گزارش  ايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، حجاب،گوهری در صدف و ارزشی برای جایگاه وجود زن است، اما متآسفانه امروزه با تبلیغات و تهاجم فرهنگی دشمن حجاب به ضد ارزش تبدیل و ضدارزشها در جایگاه ارزش نهاده شده اند.

خبر دار شدیم در یک اقدام کاملا فرهنگی و در راستای ترویج حجاب در بین دانشجویان یکی از مدرسان دانشگاه ایلام آزمون درس اخلاق کاربردی را به شیوه ای نو برگزار کرده است.

"طیبه نقی پور" مدرس جوان حوزه و دانشگاه شخصی است که دغدغه اصلی خود را حجاب عنوان کرده و به گفته خودش همیشه به دنبال راهی برای ترویج آن بوده است.

وی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان توضیحاتی در خصوص این حرکت نو به حجاب دانشجویان و جامعه اشاره و گفت:همواره به دنبال راه کاری برای عملی نمودن حجاب و نمود عینی آن در جامعه بوده ام.

دانشجویان عدم اعتماد به نفس را دلیلی برای بی حجابی می دانستند

نقی پور عنوان کرد: از روزهای اول ترم با صحبت های خود و بیان نکات و فلسفه حجاب و ارزش حجاب سعی داشتم نظام فکری دانشجویان را متحول نمایم، و هر ازچند گاهی با دادن پرسشنامه از آنها نظرخواهی می کردم و به دنبال مشاهده عینی دلیل بی حجابی دانشجویان بودم و نکته ی جالبی که به آن دست یافتم این بود که بسیاری از دانشجویان عدم اعتماد به نفس را دلیلی برای بی حجابی می دانستند و عنوان می کردند که چون مورد تمسخر قرار می گیریم و از زیبایی طبیعی خود راضی نیستیم مجبورمی شویم برای مقبولیت در بین مردم با آرایش حاضر شویم و نکته جالب اینکه بسیاری از آنها حجاب را دوست داشتند اما به دلایل بیرونی و یا بهتر بگویم عوامل اجتماعی خود را مجبور می دانستند که با آرایش حاضر شوند.

طرح آزمون ویژه دانشجویان محجبه 

این فعال فرهنگی در ادامه بیان داشت: با توجه به دغدغه ای که وجود داشت به دنبال راه چاره ای بودم که حتی اگر شده برای ساعاتی دانشجویان را ترغیب کنم که طعم حجاب را بچشند و زیبایی حجاب را در درون خود احساس کنند شاید این نقطه آغازی باشد برای ادامه حجاب، با همین انگیزه برای روز امتحان 2 گروه سئوال مطرح نموده و به دانشجویان اعلام شد که افرادی که روز امتحان با حجاب کامل حاضر شوند به آنها سئوالاتی با عنوان اخلاق کاربردی داده می شود که فقط از مباحث کابردی سرکلاس می باشد به طوری که همه قادر به پاسخ گویی بوده و می توانند نمره کامل را بگیرند و افرادی که نمی خواهند جزء گروه اول باشند بازهم سوالات از مباحث کلاس و کتاب می باشد با این تفاوت که دانشجویان باید تمام کتاب را مطالعه کرده واحتمال دارد به دلیل سختی سؤالات قادر به پاسخگویی برخی از آنها نباشند.

تصویری از آزمون درس اخلاق کاربردی خانم نقی پور

 

وی تصریح کرد: البته اجباری در این اقدام وجود نداشت و تصمیم گیری به عهده خود دانشجویان گذاشته شد.اما برای روز امتحان مشاهده نمودم که 97درصد دانشجویان با حجاب کامل حاضر شده بودند و تنها 3درصد با همان پوشش همیشگی خود سر جلسه حضور داشتند.

دانشجویان از احساس درونی خود گفتند

 نقی پور مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه به نظرخواهی که از دانشجویانی که حجاب را برای روز امتحان خود انتخاب نموده بودند اشاره و گفت:  دانشجویان از احساس درونی خود گفته بودند از جمله اینکه:

  •  من امروز احساس آرامش درونی خود را به حد زیادی حس می کنم و از اینکه خود و دوستانم را امروز با این ظاهر پاک میبینم احساس خیلی خوبی دارم.
  • حجاب امروزم مقدمه ای بود برای حجاب در مکانهای دیگر و هدفم نمره نبود بلکه فقط احساس درونم بود که دوست داشتم حجاب را امتحان کنم و سعی در ادامه حجاب دارم چون هم احساس آرامش دارم و هم به من امنیت می دهد.
  • من حجاب را دوس دارم اما چون وقتی با حجاب در اجتماع حاضر میشوم مورد تمسخر دوستان و آشنایان قرار میگیرم حجابم را بر می دارم، از اینکه امروز حجاب داشتم حس خوبی دارم و دوس دارم یک روزی بیاد که همه یک دست باحجاب باشیم تا مورد تمسخر قرار نگیریم.
  • بدون هیچ اغراق و تمسخری میتوانم بگویم که امروز احساس آرامش داشتم و حس میکنم یک فرد کامل هستم و کسی با نگاه آلوده منو نگاه نمیکنه و خداشاهده امروز را بهترین روز دوران دانشجویی خودم میدانم و از امروز به بعد سعی وتلاشم این است که همین حجاب خود را حفظ کنم و این احساس لذت بخش را حفظ کنم،قبلا حس میکردم با آرایش کامل هستم ولی نه!امروز فهمیدم که با حجاب کامل هستم و هیچ گونه کمبودی ندارم.
  • خیلی احساس خوبی دارم پر از آرامش هستم چون حفاظ من حجاب من،امروز مرا از امنیت پر ساخته است و متوجه فرق و تفاوت خود با کسانی که حجاب ندارند می شوم و ارزش خود را بیش از پیش احساس می کنم.

در روز آزمون چهره ها، بدون آرایش خیلی متفاوت شده بودند

وی ادامه داد: البته این طرح حاشیه های جالبی هم داشت از جمله اینکه چون چهره ها، بدون آرایش خیلی متفاوت شده بودند دانشجویان هنگام روبه رو شدن با استاد به معرفی خود می پرداختند تا شناخته شوند و برخی نیز کارت دانشجویی خود را نشان می دادند و همچنین عکسهای یادگاری که گرفته شد به جذابیت این امتحان افزود.

موفقیت طرح از الطاف الهی بود

این مدرس حوزه و دانشگاه در پایان افزود: اینکه بنده توانستم این طرح را اجرایی کنم همه از لطف خداوند و حضرت بقیةالله الاعظم(روحی له افداء) بود چرا که اگر این الطاف نبود نمی توانستم با استقبال دانشجویان مواجه شود.

نقی پور درپایان ضمن تقدیر از پوشش این طرح اظهار داشت: امیدوارم این طرح در همه ی ایران اجرایی شود البته قبل از آن باید با برگزاری دوره های فرهنگی و دعوت از سخنرانان برجسته و توانا باید جوانان با فلسفه حجاب و عفاف آشنا شوند و ماهیت ارزشی حجاب برای جوان ما باید آشکار شود چرا که در این صورت است که با استقبال جوانان مواجه می شویم.

انتهای پیام/ی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد