سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17413
|
14:08 - 1394/08/22
نسخه چاپی

امام جمعه دره شهر:

انتقاد به برجام خط قرمز دولت شده است

 انتقاد به برجام خط قرمز دولت شده است
امام جمعه دره شهر گفت: متاسفانه بنظر می رسد صحبت کردن و انتقاد در مورد مساله برجام به خط قرمز دولت تبدیل شده است.

به گزارشايلام بيدارسیمره خبر، حجت الاسلام "محمد جواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن ماه صفر گفت: ورود اسرای کربلا از غم انگیز ترین حادثه های این ماه است.

وی اظهار کرد: طبق روایات حضرت ام کلثوم(س) از شمر لعین خواست که اسرای کربلا را از مسیری ببرد که مردم کمتری نظاره گر شرایط بد اهل بیت شوند یا اینکه سرهای شهدای کربلا را جلوتر ببرند تا مردم با تماشای آنها نگاهشان به اهل بیت نیوفتد.

قنبر بیگی افزود: شمر که بویی از انسانیت نبرده بود با تقسیم سر شهدای کربلا در بین اسرا آنها را از شلوغترین مکان برد تا مردم بیشتر انها را نظاره کنند.

وی با بیان اینکه ورود اسرا به شام از حادثه کربلا کمتر نیست، تصریح کرد: امام سجاد (ع) سخت ترین لحظاتی که بر اهل بیت گذشته را حادثه شام دانستند زیرا انجا زخم زبانها از زخم شمشیر بیشتر دل اهل بیت را رنجاند.

خطیب نماز جمعه دره شهر در ادامه به آغاز هفته کتاب اشاره کرد و افزود: باید فرزندان خود را با هم زبانی و عمل تشویق به خواندن کتاب کنیم.

وی یادآورشد: وقتی والدین خودشان کتاب در دست داشته باشند فرزندان نیز به الگو پذیری ازآنان به کتابخوانی ترغیب می شوند.

حجت الاسلام قنبر بیگی همچنین موضوع برجام نیزاشاره کرد و افزود: متاسفانه بنظر می رسد صحبت کردن و انتقاد در مورد مساله برجام به خط قرمز دولت تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: هر مسئول یا مطبوعاتی و رسانه ای که به درستی از برجام انتقاد کند با برخورد بد برخی دولتمردان مواجهه می شود.

خطیب جمعه دره شهرخاطرنشان کرد: این مسئله بجایی رسیده که از حضور برخی مطبوعات در نمایشگاه مطبوعات جلوگیری می شود و برخی نیز بخاطر رفتار بد دولتیها حضور در این نمایشگاه انصراف داده اند.

وی با بیان اینکه برجام وحی منزل نیست، افزود: شروط 9 گانه رهبر انقلاب در مورد اشکالات اساسی برجام نشان می دهد این مسئله با مشکلات عدیده ای روبرو است.

وی افزود: وقتی سناتورهای جمهوری خواه توافقات اوباما را توافق دموکراتها با ایران می دانند و حق نقض آن را برای رئیس جمهور بعدی قائل هستند چرا نباید از آنها تعهد محکمی بگیریم.

امام جمعه دره شهر یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر دریافت تعهد نامه نامه کتبی از اروپا و امریکا برای اجرای برجام متاسفانه دولتمردان با این دولتهای بی اعتماد مسامحه می کنند.

وی افزود: شورای امنیت در مقابل تعهدات ما قطعنامه صادر می کند اما در مقابل بی تعهدی امریکا نشان داده هیچ غلطی نخواهد کرد و همین می طلبد ازآنها تضمین محکمی گرفته شود.

 قنبر بیگی تصریح کرد: به همین دلیل مسئولان و مردم خواهان توافقی قدرتمند هستند که با هرگونه خلف وعده امریکا ما هم بتوانیم با آن مقابله کنیم.

امام جمعه دره شهر با بیان اینکه دولت باید منتقدان دلسوز را نعمت بداند و با کمک آنها محکم تر قدم بردارد، خاطر نشان کرد: همه دولتمردان بدانند عمل کردن به برجام بدون پذیرفتن شروط 9 گانه رهبر انقلاب برای ملت ایران پذیرفته نیست.

پایان پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد