سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17363
|
08:17 - 1394/08/19
نسخه چاپی

ناامیدی از تدبیر در آموزش و پرورش ایلام/

کمبود معلم دانش‌آموزان را با مشکل مواجه کرده است

کمبود معلم دانش‌آموزان را با مشکل مواجه کرده است
یکی از این مشکلات در سال تحصیلی جدید که نمود بیشتری در آموزش و پرورش پیدا کرده عدم توزیع مناسب معلم ها در پایه های مختلف تحصیلی است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روشنا، معلمان مدرسه نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، از همان آغاز مدرسه دانش آموزان را برای داشتن فردایی بهتر رهنمون می کنند.

نقش مهم و تاثیرگذار معلم را نمی توان در تربیت دانش آموزان را انکار کرد اما بعضا برخی سیاست های غلط در بدنه مدیریتی آموزش و پروش گاهی اوقات مشکلاتی را برای هم داشن آموزان و هم قشر معلمین بوجود می آورد.

یکی از این مشکلاتی که در سال تحصیلی جدید نمود بیشتری پیدا کرده عدم توزیع مناسب معلم ها در پایه های مختلف تحصیلی است.

استان ایلام نیز از این قاعده مدیریتی آموزش و پرورش مصون نبوده و متاسفانه با گذشت بیش از یک ماه از سال تحصیلی هنوز برخی کتاب ها ورق نخورده و نقطه ها به سرخط نرسیده اند.

دانش آموزان در برخی مدارس بلاتکلیف میان زمین و آسمان مانده اند که معلم فلان کلاس یا بهمان درس چه وقت در سرکلاس جلوس می کند.

زبانشان هم مو درآورده از رفت و آمدهای این اداره و آن اداره در آموزش و پرورش که معلم نیست و دانش آموزان باید سر کلاس تنها وقت بگذرانند تا بلکه صدای زنگ به صدا در آید.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  روشنا بنا به درخواست برخی اولیاء و مخاطبان خود برای پیگیری این موضوع به میان آنها رفته تا ضمن انعکاس درد دلهای آنها در خصوص پیگیری این مشکل اقدام مثبتی انجام دهد.

با نبود معلم عمر دانش آموزان هدر می رود

معصومه محمدی اولیاء یکی از دانش آموزان شهر ایلام  در خصوص نبود معلم در برخی کلاسهای درس گفت: این موضوع نیز از حکایت های غریب روزگار است که بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد و هنوز بعضی از کلاس ها معلم نداشته باشند.

وی اظهار کرد: این ها عمر دانش آموزان است که هدر می رود و هدر دهی عمر دانش آموزان به عنوان سرمایه های ملی کمتر از حیف کردن بیت المال نیست.دانش آموز وقتی می بیند معلم ندارد همان ابتدا بی نظمی، بی برنامگی و عدم اهتمام به درس را از سیستم آموزش و پرورش دریافت می کند.

این ولی با اشاره به اینکه این اثر در زندگی دانش آموز برای همیشه باقی می ماند افزود: این بی نظمی و اهمیت نداشتن زمان و عمر در ذهن دانش آموز نقش می بندد و شایسته است آموزش و پرورش طوری مدیریت کند تا دانش آموزان نظم علمی را بیاموزند و اهمیت فرصت و عمر را بیشتر از آنچه هست درک کنند.

نبود معلم باعث دلسردی دانش آموزان می شود

خانم ملکی یکی دیگر از اولیاء دانش آموزان گفت: متاسفانه با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید هنوز مدرسه لقمان دبیر زمین ندارد و دانش آموزان کتاب خود را به شانه می اندازند و راهی مدرسه می شوند و بدون هیچ آموزشی به منزل باز می گردند.

وی  بیان کرد: زمانی که دانش آموز بعد از گذشت تعطیلات تابستان می خواهد با انگیزه درس را شروع کند نبود معلم باعث دلسردی دانش آموز می شود و شاید همین حس را، حتی با وجود آمدن معلم همچنان داشته باشند.

درس هایمان تلنبار شده است/ مسئولان آموزش و پرورش پاسخگو نیستند

نیلوفر خلفی دانش آموز ایلامی تلنبار شدن درس را از مشکلات نبود معلم عنوان کرد و گفت: زمانی که معلم در کلاس حضور ندارد پس درسی هم داده نمی شود و تمام درس ها روی هم جمع می شوند و اگر معلم در کلاس حضور پیدا کند مجبور است کار تدریس را سریع آغاز کند و این خود باعث ضربه زدن به ما دانش آموزان می شود.

وی گفت: ما چند بار به آموزش و پرورش شهرستان ایلام مراجعه کردیم  متاسفانه دلیل قانع کننده و امیدوار کننده ای از طرف مسئولین این اداره به مدیر مدرسه و حتی خود ما دانش آموزان داده نشده است بنابراین ما مجبور هستیم که برای جبران و عدم ضربه درسی به کلاسهای خارج از مدرسه مراجعه کنیم که این خود باعث مشکلاتی برای برخی از دانش آموزان که از لحاظ معیشتی در وضع مناسبی قرار ندارند شده است.

شهرستان های تابعه استان هم با کمبود معلم مواجه هستند/ مسئولان آموزش و پرورش تدبیری باید...

بر اساس گزارش روشنا و پیگیریهای به عمل آمده متوجه شدیم که بحث کمبود معلم نه تنها در برخی مدارس ایلام بلکه در شهرستانهای دیگر این استان هم وجود دارد که اقدام سریع آموزش و پرورش را برای حل این مشکل می طلبد.

پیگیری های  روشنا در این خصوص ادامه خواهد داشت و این موضوع را از مسئولان امر در اموزش و پرورش پیگیری کرده و امیدواریم بتوانیم اقدامی در این باره صورت دهیم.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد