سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17271
|
10:02 - 1394/08/14
نسخه چاپی

رئیس پلیس راه راهور ناجا عنوان کرد

مهران امن‌ترین مرز زمینی کشور برای تردد زائران به عراق

مهران امن‌ترین مرز زمینی کشور برای تردد زائران به عراق
رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: اين مرز در دو سال آینده به يكي از امن ترین مرزهاي زمینی کشور برای تردد زوار به عتبات عالیات تبديل می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، سرهنگ محمدحسین حمیدی،رئیس پلیس راه راهور ناجا در نشست، هماهنگی پلیس و دستگاههای امدادی برای خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین حسینی در فرمانداري مهران گفت: هماهنگی پلیس و دستگاههای امدادی برای خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین حسینی و استفاده از توان و ظرفیت سایر استان ها در طرح اربعین مي تواند زمينه تردد آسان را براي زائران فراهم كند.

وي اظهار كرد: با توجه به نگاه کشور به مرز بین المللی مهران پیش بینی می شود اين مرز در دو سال آینده به يكي از امن ترین مرزهاي زمینی کشور برای تردد زوار به عتبات عالیات تبديل شود.
مراد ناصري فرماندار مهران نيز با ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه اين شهرستان گفت: راه به عنوان اصلی ترین زیرساخت در اولویت برنامه قرار گرفته است به طوری که شاهد هستیم در چند نقطه مسیرهای منتهی به شهرستان مهران و بویژه مرز اقتصادی و مسافری پروژه های راه فعال است.
وي، تصریح کرد: دو بانده کردن مسیر مهران تا پایانه مرزی به طول 11 کیلومتر ، روشنایی مسیر پل زائر تا پایانه مرزی به طول 11 کیلو متر ، پروژه میدان ورودی پایانه ، ایجاد پل دوم زائر ، ایجاد کنار گذر شرقی و غربی ، جانمایی برای پارکینک خودروها از جمله اقداماتی بود که برای تسهیل در تردد زائران انجام گرفته است.
ناصری افزود: پایانه مرزی مهران برای یک شرایط عادی ساخته شده و با توجه به اینکه درایام  اربعین حجم کثیری از زائران از این مرز تردد می کنند کارهای تکمیلی آن در دست اقدام است که افزایش ۱۴ گیت به عدد ۹۶ از ديگر اقدامات براي تسهيل در تردد زائران است.
در اين نشست نواقص و معایب در حوزه راه ، ساماندهی پارکینگ ها ، استفاده از توان و ظرفیت سایر استان ها در طرح اربعین ، ایجاد محدودیت تردد برای وسایل نقلیه سنگین در ایام اربعین مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

انتهاي پيام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد