سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17147
|
18:37 - 1394/08/06
نسخه چاپی

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان ایلام خبر داد

اجرای17 برنامه فرهنگی در بسیج دانش‌آموزی ایلام

اجرای17 برنامه فرهنگی در بسیج دانش‌آموزی ایلام
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان ایلام گفت: سازمان بسیج دانش آموزی 17 برنامه با رویکرد جدید و کاملا فرهنگی،تربیتی و ورزشی تدوین و اجرا می کند.

به گزارشايلام بيدار "ایوب ناصری" مسئول بسیج دانش آموزی ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: دانش آموزان بسیجی با ذوق،شوق و با ایمان راسخ و با پیروی از ولایت فقیه، حضور فعال و موثری را در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند، حضوری عاشقانه که نتیجه آن 36000 شهید دانش آموز بود.

وی اظهار کرد: دانش آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش موثری در پیروزی جبهه ی حق علیه باطل داشته و امروزه، علاوه بر کارکرد های نظامی، وارد عرصه های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، علمی و سازندگی کشور شده است که باید به تقویت بیش از پیش آن بپردازیم امید است که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای نسل های آینده ساز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

مسئول بسیج دانش آموزی ایلام افزود: با توجه به نامگذاری سال به عنوان سال دولت و ملت،همدلی و همزبانی و آغاز هفته بسیج دانش آموزی از هفتم تا سیزدهم آبان سال جاری با شعار "دانش آموز بسیجی حماسه ساز امروز و آینده ساز فردا" نامگذاری شده است.

سرگرد ناصری گفت: سازمان بسیج دانش آموزی 17 برنامه با رویکرد جدید و کاملا فرهنگی،تربیتی و ورزشی تدوین و اجرا می کند که ان شالله موجبات شور و نشاط و انگیزه را در سرمایه های اصلی انقلاب برای رسیدن به درجات عالی و معنوی و پشتیبانی از رسالت بسیجی و حفظ ارزش های نظام مقدس اسلامی فراهم نمایند.

وی بیان کرد: غبارروبی مزار شهدای گمنام در سراسر استان ، اجرای مراسم پدافند غیر عامل در مدارس ایلام، اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس ،برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی با عنوان میقات صالحین‌،برگزاری مسابقات دو رهروان شهدای دانش آموز ویژه پویندگان پسر، دیدار نخبگان بسیجی با ائمه جمعه و اهدای لوح تقدیر به نخبگان علمی و فرهنگی و ورزشی از برنامه های این هفته در استان است.

 سرگرد ناصری ابراز کرد: برگزاری یادواره شهیدان رضا سلیمانی ابهری و ایران قربانی و 36 هزار شهید دانش آموزو 355 شهید دانش آموز استان با همکاری آموزش و پرورش ،اجرای صبحگاه سراسری و نواختن زنگ ایثار و شجاعت در سطح کلیه واحدهای مقاومت، دیدار با خانواده های معظم شهدا و حضور سازمان یافته دانش آموزان در میعادهای نماز جمعه از دیگر برنامه های این نهاد در استان است.

وی حضور دانش‌آموزان در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا» در مسیر راهپیمایی (ویژه مقطع ابتدایی) را از دیگر برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی این استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی حرکت خود را بر اساس مدرسه محوری و دانش محوری قرار داده است گفت: برنامه های بسیج دانش آموزی بر اساس برنامه های علمی،فرهنگی،سازندگی،هنری و بصیرتی است که در تابستان اوقات فراغت دانش آموزان از طریق طرح هجرت دانش آموزی و برنامه های علمی برگزار می شود.

سرگرد ناصری بیان کرد: مشاوره و بحث های علمی و کلاس های علمی،آموزشی و جبرانی و اهدای بسته های کمک آموزشی برای دانش افزایی دانش آموزان از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی در طول سال است.

این مسئول اضافه کرد: در سال جاری بیش از چهار هزار و 542 نفر در طرح آیه های تمدن شرکت کرده اند که از این تعداد 1031 نفر شناسایی شده و این امر با همکاری موسسه علمی و آموزشی رزمندگان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در بحث اردوهای طرح هجرت و سازندگی دو هزار و 243 دانش آموز بسیجی در عرصه های مرمت و بهسازی مدارس استان در تابستان امسال مشغول فعالیت بوده اند که در این طرح 129 مدرسه در مناطق مختلف استان با حضور دانش آموزان بسیجی مرمت و بازسازی شده اند.

سرگرد ناصری با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری تعداد  11 هزار و 419 دانش آموز به  مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد گفت:از نیمه اول مهرماه امسال تاکنون دو هزارو 750  دانش‌آموز مقطع متوسطه در قالب کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به بازدید از مناطق عملیاتی و نقاط یادمانی هشت سال دفاع مقدس پرداخته‌اند.

مسئول بسیج دانش آموزی ایلام افزود: هدف بسیج دانش آموزی خودسازی،الگو سازی برای دانش آموزان،بالندگی و رشد علمی و بصیرتی آنان،آشنایی دانش موزان با تفکر بسیجی و ارزش های اسلامی و از همه مهم تر کادر سازی برای آینده نظام است و بسیج دانش آموزی در تلاش است فضایی برای دانش آموزان در مدارس فراهم کند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد