سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17140
|
10:00 - 1394/08/06
نسخه چاپی

مشکلات آبگرفتگی معابر ایلام در چنبره بی تدبیری ها/

مسئولین هشدارها را جدی نمی گیرند/دود مشکلات در چشم مردم

مسئولین هشدارها را جدی نمی گیرند/دود مشکلات در چشم مردم
بارندگی های روزهای اخیر در شهر ایلام موجب آبگرفتگی معابر شهری شده و مشکلات بسیاری زیادی برای مردم و بخصوص دانش آموزان ایجاد کرد.

 گروه اجتماعی ایلام بیدار:: سیل،زلزله،رانش زمین، طوفان،بهمن، سونامی،انفجار، آتشسوزی، خشکسالی و بلایایی از این دست، حوادثی هستند که در بسیاری از موارد، بشر توانایی جلوگیری از بروز یا کاهش خسارات آنها را ندارد.

حوادث غیرمترقبه در همه جای دنیا بدون اطلاع قبلی رخ میدهد و به قولی حادثه در هیچ جای دنیا خبر نمی‌کند، هیچ کشوری نیز (حتی پیشرفتهترین کشورها) از گزند آسیبهای حوادث غیر مترقبه در امان نیست.

اما نحوه مواجهه با این بلایا و حوادث در کشورهای مختلف، متفاوت است، با وجود تلاشهای ستاد مدیریت بحران ایلام در راستای ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف، گهگاه شاهد بیبرنامگی و اتخاذ تصمیم‌های خودسرانه از سوی برخی نهادهای دولتی و غیردولتی هستیم.

بارندگی های روزهای اخیر در شهر ایلام موجب آبگرفتگی معابر شهری شده و مشکلات بسیاری زیادی برای مردم و بخصوص دانش آموزان ایجاد کرد.

اما جالب اینجاست که با توجه به تکرار این مشکل که همه ساله در این فصل از سال رخ می‌دهد، مسئولان فکری برای رفع این معضل نمی‌کنند؛ رعایت نکردن اصول شهرسازی، غیراستاندارد بودن معابر و نبود شبکه فاضلاب شهری باید روزی مورد توجه قرار گیرد.

جالب تر اینکه علی رغم تذکرات اداره کل هواشناسی استان به مسئولان درخصوص پیش بینی بارندگی شدید و مشکلات معابری اما اقدام جدی برای رفع این مشکلات در سطح شهر نشده است.

اگر مسئولان شهری برای رفع این مشکل اقدامی نکنند، این مشکل جدی‌تر می‌شود؛ در این زمینه، لایروبی مسیل رودخانه، جوی‌های آب و استانداردسازی معابر می‌تواند راهکاری برای رفع این معضل هر ساله در ایلام باشد.

شهردار ایلام: زیرساخت های شهری ایلام مشکل دارد

یزدان قبادیان شهردار ایلام در خصوص ابگرفتگی امروز صبح شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعیایلام بیدارگفت: وضعیت شهری ایلام در سالیان گذشته به گونه ای شیب بندی شده که متاسفانه هرچند وقت یکبار در برخی مناطق از جمله آشوری و خیابان آیت الله حیدری با مشکلات آبگرفتگی مواجه می شویم.
وی دلیل عمده این آبگرفتگی را مشکلات زیرساختی شهرایلام اعلام و اظهار کرد: عمده زیرساخت ها و خیابان های سطح شهر ایلام مربوط به 50 سال قبل بوده و متأسفانه تغییرات محسوسی با توجه به پیشرفت شهر در آنها صورت نگرفته است.
شهردار ایلام افزود: برای آبگرفتگی امروز صبح شهر ایلام شهرداری برا انتقال ماشین آلات و خدمات با مشکل بزرگ ترافیک و عدم تحرک لازم مواجه شد.
قبادیان علت این ترافیک را عدم تأخیر در رند شروع به کار ادارات و مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: ستاد بحران استان باید برای این امر تدبیری خاص می اندیشید و با تأخیر حداقل دوساعته در روند شروع بکار مدارس و ادارات به وضعیت شهر آرامش نسبی می بخشید و شهرداری با آسودگی بیشتری می توانست ارائه خدمات کند.
وی در بخش پایانی صحبت های خود با انتقاد از ساخت و سازهای شهری تصریح کرد: متأسفانه در داخل شهر افرادی که به ساخت و ساز مشغول هستند با مسدود کردن راههای عبور آب در جداول شهری یکی از عمده مشکلات آبگرفتگی در برخی مناطق مانند بلوار شهید خرمرودی هستند که می طلبد برای آسایش همشهریان خود نیز شده اصول لازم شهری را رعایت کنند تا با این مشکلات مواجه نشویم.


مدیرکل بحران استان: مسئولان هشدارهای ستاد بحران را جدی تر بگیرند

احمد کرمی مدیرکل ستاد بحران استان ایلام نیز در این خصوص به خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار گفت: از هفته های قبل تمامی هشدارهای لازم و راههای مقابله با این وضعیت را به بصورت رسمی به تمامی نهادهای خدمات رسان و فرماندارن شهرستان ها ایلاغ شده و از آنها خواسته شده آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.
وی به بازدید هفته گذشته از شهر ایلام اشاره و اظهار کرد: در بازدید که از وضعیت شهری ایلام با حضور برخی نهادهای خدمات رسان اعم از شهرداری و آب و فاضلاب داشتیم تمامی این هشدارها نیز بصورت حضوری به آنها ابلاغ شده است.
مدیرکل بحران ایلام افزود: تا وقتی هشدارهای ستاد بحران و اضاع نامناسب شهری برای مسئلان امر به یک فرهنگ و باور تبدیل نشود با این مشکلات مواجه هستیم.
کرمی از مسئولان استانی و شهری درخواست کرد که هشدارهای ستاد بحران استان را جدی تر بگیرند.
وی تصریح کرد: متأسفانه زیرساخت های شهری ایلام مشکل داشته و بایستی شهرداری از قبل این موضع را پیش بینی و با پاکسازی مناسب جداول آب و خیابان ها از این اتفاق جلوگیری می کرد.
مدیرکل بحران ایلام همچنین در خصوص عدم تعطیلی و تأخیر در روند کاری ادارت و مدارس ایلام اظهار کرد: تعطیلی صرف از وظایف این ستاد نبوده و بایستی از طرف سازمان های مربوط این درخواست به ستاد ارائه شود و تصمیم گیری لازم انجام گیرد که متأسفانه علیرغم تماس با برخی سازمان ها این درخواست صورت نگرفت است.


مدیرکل آموزش و پرورش ایلام: لزومی به تعطیلی یا تأخیر در شروع بکار مدارس ندیدیم

علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین در این باره به خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار گفت: الحمدالله وضعیت بحرانی در سطح استان رخ نداده بود که بخواهیم مدارس را با تعطیلی و یا تأخیر شروع کنیم.
وی اظهار کرد: تعطیلی مدارس در هر وضعیتی ممکن نیست و هررز تعطیلی خسارات میلیاردی به وزارت و تربیت دانش آموزان تحمیل کرده در نتیجه بایستی مسئولان امر در خصوص زیرساخت های شهری تدبیر کرده و تعطیلی و تأخیر در مدارس را در اولویت آخر کار خود قرار دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش افزود: در این خصوص نیز به اولیاء دانش آموزان اعلام شده در صورتی که تشخیص دهند فرزندان آنها برای رفتن به مدرسه با مشکل مواجه است می توانند با تأخیر این کار را انجام دهند و در اینخصوص اولیاء مدارس همکاری لازم را با آنها خواهند داشت.

زوار اربعین حسینی در راهند/مسئولان را تدبیری باید...

مسئولان امر در گفتگوهای خود با ایلام بیدار هرکدام توپ مشکلات را به زمین یکدیگر انداخته و با فرار از مشکلات پیش آمده تصمیم خاصی برای شهر نداشتند.

اما در پایان بایستی به مسئولان استان یادآور شده که کمتر از یک ماه دیگر سیل زوار اربعین به سوی این دیار روانه خواهد شد و باید پرسید که با توجه به اینکه براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی در این سال با بارش و نزولات جوی زیادی مواجه هستیم، آیا در این ایام برای این زوار در استان ایلام با این وضعیت زیرساختی مشکلاتی پدید نمی آید.

امیدواریم برای این وضعیت تدبیری ویژه اندیشیده شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد