سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16948
|
07:35 - 1394/07/27
نسخه چاپی

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد کمیسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس

ضرورت ایجاد کمیسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: راه اندازی کارگروه و کمیته اقتصاد مقاومتی در مجلس یک ضرورت است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، "عمران علی محمدی"، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: معظم له در مقوله اقتصاد مقاومتی از عملکرد دستگاه ها ونهادهای دولتی راضی به نظر نمی رسند به این دلیل که یقینا در بحث اقتصاد مقاومتی عقب هستیم و برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه تابحال صورت نگرفته است.

وی به تلاش های انجام شده در این راستا و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت اشاره و افزود: دولت باید هر چه زودتر این ستاد را فعال کرده و وارد مقوله اجرایی اقتصاد مقاومتی شود.

علی محمدی عنوان کرد: پیگیری امور مربوط به اقتصاد مقاومتی وظیفه همه مسئولان و نهاد های مختلف کشور است چرا که باید در این رابطه گام های محکمی برداریم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در تلاشیم با هماهنگی سایر نمایندگان مجلس راهکار های عملیاتی این طرح را بررسی و تدوین کنیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است که اگر بتوانیم کمیسیون ویژه ای تحت عنوان  اقتصاد مقاومتی در مجلس تشکیل دهیم یا کارگروه و یا کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی زیر مجموعه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا بتوان راهکارهای اقتصاد مقاومتی را در این راستا تدوین و به قانون در آورد.

عمران علی محمدی تصریح کرد: اگر این گام مهم برداشته شود می توان کمک کار دولت بود و هم موانع اقتصادی مهم برداشته می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ایده بسیار قوی در اقتصاد یاد کرد و تاکید کرد: هیچ اقتصاد دانی نیست که با این ایده مخالف باشد و بلکه همه آن را می پسندند و عملیاتی شدن این مهم می تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند .

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مردم نیز در تحقق این هدف نقش مهمی دارند چراکه با مردمی کردن اقتصاد می شود به اقتصاد مقاومتی دست یافت.

وی افزود: دولت باید ساز و کار اجرایی کردن این طرح را آماده کند و در این خصوص مجلس در کنار دولت خواهد بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس می توانند با همدلی و هم زبانی در این مسیر حرکت کنند و در این راستا باید هر چه سریعتر گام‌های عملی برداشته شود.

علی محمدی به پیگیریهایش در خصوص طرح هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در این خصوص پیگیری اعتبارات و اجرای طرح های مشاغل خانگی،قالی بافی،طرح های کوچک زود بازده و...بوده ام. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: طی جلساتی که با برخی از وزرا داشته ام مواردی را پیگیری نموده که از آن جمله، هزار دار قالی و 2 هزار شغل در استان، پیگیری اختصاصی تسهیلات اشتغالزیی در بنگاه های زودبازده و مشاغل خانگی از طریق وزارت کار و صندوق مهر امام رضا (ع)  در اختیار استان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: پیگیر اختصاص اعتبارات ملی به بنگاه های اقتصادی غیرفعال در راستای فعالسازی این بنگاه های اقتصادی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت بوده و آنها را مطرح نموده ام.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب