سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16511
|
08:06 - 1394/07/05
نسخه چاپی

با حضور مسئولان استانی؛

ششمین بیمارستان صحرایی در بخش کارزان افتتاح شد

ششمین بیمارستان صحرایی در بخش کارزان افتتاح شد
ششمین بیمارستان صحرایی ایلام با حضور مسئولان استانی در بخش کارزان افتتاح شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازسیروان نوین، ششمین بیمارستان صحرایی تخصصی استان ایلام با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، معاون سیاسی استانداری ایلام، امام جمعه سیروان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای قنات آباد از توابع بخش کارزان شهرستان سیروان افتتاح شد.

سرهنگ ساسان زمانی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ششمین بیمارستان صحرایی استان ایلام در بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان اففتاح شد.

وی با اشاره به پیش اقدامات صورت گرفته برای ایجاد این بیمارستان اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی اقدام به برگزاری 7 جلسه هماهنگی در مرکز استان، شهرستان و بخش نموده و از دو هفته گذشته با اعزام 15 تیم عمومی و تخصصی امداد و درمان به مناطق روستایی بخش کارزان و بخش مرکزی شهرستان سیروان اقدام به غربالگری از میان مردم کرده است.

زمانی افزود: در این مدت بیش از 2000 نفر از مردم محروم روستاهای بخش کارزان و دیگر روستاهای شهرستان سیروان با مراجعه به این گروه های امدادی مورد غربالگری، ویزیت و توزیع داروی رایگان بسیج قرار گرفته اند و حدود 1000 نفر توسط پزشکان عمومی غربالگری و جهت مداوای تکمیلی به بیمارستان های تخصصی معرفی شده اند.

وی عنوان کرد: این بیمارستان در 11 رشته تخصصی و فوق تخصصی در بخش هایی مختلف درمانی اعم از زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم پزشکی، داخلی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سنوگرافی، دندانپزشکی، داروخانه و ... به مناطق محرم سیروان خدمات رسانی می کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام ادامه داد: انجام اعمال جراحی سبک و سرپایی در محل و توسط پزشکان مستقر در بیمارستان انجام می پذیرد و بیمارانی که نیازمند انجام اعمال جراحی تخصصی تر و سنگین تر باشند، جهت تکمیل روند مداوای خود به بیمارستان های مرکز استان معرفی می شوند.

زمانی تاکید کرد: این بیمارستان به مدت سه روز و در دو شیفت صبح وعصر فعالیت می کند و تمام خدمات ارائه شده به مردم عزیز این مناطق بصورت کاملا رایگان می باشد.

وی با بیان اینکه روزانه 80 تا 100 متخصص، فوق متخصص، پزشک ، پرستار، روانشناس و .... در این بیمارستان به مردم خدمات ارائه می دهند، افزود: پنج رشته تخصصی و فوق تخصصی آن از سوی کادر درمانی اعزامی از تهران بزرگ پوشش درمانی داده می شود و مابقی از مراکز درمانی استان اعزام شده اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام گفت: کسانی که در طرح غربالگری شرکت کرده اند خدمات به صورت کامل رایگان به آنها ارائه خواهد شد و کسانی هم که موفق نشده اند در طرح غربالگری شرکت کنند می توانند با مراجعه به بخش اورژانس این بیمارستان مورد غربالگری قرار گیرند و درصورت نیاز به بخش های تخصصی بیمارستان ارجاع داده خواهند شد.

زمانی تصریح کرد: بخش چشم پزشکی این بیمارستان نیز فعال شده و در صورت نیاز، عینک طبی رایگان تجویز و در صورت نیاز به جراحی در بیمارستان مرکز استان مورد درمان قرار می گیرند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد