سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16396
|
07:25 - 1394/06/28
نسخه چاپی

آبان ماه امسال/

نتایج نهایی آزمون پتروشیمی ایلام اعلام می شود

نتایج نهایی آزمون پتروشیمی ایلام اعلام می شود
نتایج آزمون مصاحبه در آبانماه سال جاری اعلام می شود.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازایلام پویا، یکی از دغدغه های مسئولین کشور و بالاخص مدیران عالی استان، معضل بیکاری و پیامدهای آن است. بحث اشتغال زایی آنقدر برای عموم مردم حائز اهمیت بوده که همواره یکی از قول های مساعد کاندیداهای مجلس و کاندیداهای ریاست جمهوری برای جذب رأی بیشتر، هموار نمودن راه اشتغال زایی برای جوانان این مرز و بوم است.

استان ایلام به عنوان یک استان محروم، با همت مسئولین اکنون در آستانه رشد قرار گرفته و صنایع بزرگی مانند پالایش گاز و پتروشیمی، کارخانه سیمان، استخراج نفت و گاز و ... در آن مشغول به فعالیت هستند. اما آیا این صنایع برای رفع مشکل بیکاری کافی هستند؟ این سوالی است که جواب آن با اطمینان "خیر" است.
در راستای اشتغال زایی بیشتر، چندی ست بیشتر استان های کشور که دارای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی هستند آزمون های استخدامی خود را منحصراً با هدف جذب نیروهای بومی انجام می دهند. مگر آنکه صنعت از جمعیت بیکار پیشی گرفته باشد.
شرکت پتروشیمی ایلام نیز سال گذشته با در نظر داشتن این موضوع آزمون استخدامی خود را برای جذب بیش از 180 نفر نیروی فنی و مهندسی از بین افراد بومی واجد شرایط، برگزار کرد؛ تا سهمی در کاهش بیکاری استان ایفا کند. اما فراز و نشیب های زیادی پروسه استخدام را تحت شعاع قرار داد. حال با گذشت بیش از یک سال از انتشار فراخوان شرکت در آزمون، شرکت کنندگان هنوز در انتظار تعیین تکلیف و اعلام نتایج به سر می برند.

در این راستا ایلام پویا با جمع آوری سوالات تعدادی از شرکت کنندگان، سوالات و ابهامات آن ها را در قالب چند سوال و به صورت مصاحبه حضوری با "فاضلی" مسئول روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام، عنوان کرد که در ادامه سوالات و پاسخ آن ها را می خوانیم.

ایلام پویا::: با توجه به اینکه روند استخدامی در شرکت های مشابه که آزمون و تعداد شرکت کنندگان آن ها در حجمی بسیار بزرگتر انجام می گیرد، بسیار زودتر و سریع تر به نتیجه نهایی می رسند، چرا با گذشت یک سال، مراحل آزمون استخدامی شرکت پتروشیمی ایلام هنوز به اتمام نرسیده است؟
 طولانی شدن مراحل آزمون استخدامی به خاطر چند دلیل بوده است. دانشگاه امیرکبیر مسئول برگزاری و اجرای آزمون کتبی و شفاهی بوده که زمان اجرای آزمون ها را خود دانشگاه انتخاب کرده است. دلیل بعدی تصمیم گیری مدیران عالی شرکت برای تصمیم گیری بین دو حالت آزمون مجدد و یا پایین آوردن حد نصاب آزمون بوده است که زمان زیادی را از شرکت گرفته تا به تصمیم نهایی رسیده است.
زمانی که نتایج آزمون کتبی از سوی دانشگاه امیرکبیر اعلام شد میزان نمرات اغلب کمتر از کف نمره درخواستی بود و تعداد اندکی هم بالاتر از نصف را کسب کرده بودند که در این موقعیت شرکت در حال تصمیم گیری بود که آزمون را تکرار کند و یا آن آزمون را ادامه دهد، که شرکت تصمیم گرفت کف نمره قبولی را پایین تر بیاورد و بعد از نهایی شدن تصمیم با دانشگاه امیرکبیر تماس گرفتیم تا مقدمات مصاحبه حضوری را انجام دهد که انجام این کار نیز خود زمانی را از ما گرفت و اجرای مراحل استخدام را کندتر کرد.

شرکت کنندگان باید این تاخیر را به فال نیک بگیرند چرا که فرصت بیشتری برای درس خواندن و مرور کتاب های دانشگاهی داشتند تا برای آزمون مصاحبه آمادگی بیشتری داشته باشند. دلیل بعدی این است که شرکت پتروشیمی ایلام با علم بر حساس بودن موقعیت کاری سعی بر آن دارد تا بهترین افراد را برای تصدی مشاغل مورد نیاز برگزیند. افرادی که از لحاظ علمی و جسمانی و روانی در شرایط مطلوبی باشند و این مهم نیازمند اعمال دقت بیشتر در این پروسه می باشد.
ایلام پویا::: با وجود این مراحل و دقت نظرها در انتخاب افراد بلاخره چه تاریخی برای اعلام نتایج نهایی در نظر گرفته شده است؟

نتایج آزمون مصاحبه به طور قطع و یقین در آبانماه 94 اعلام می شود.
ایلام پویا::: چه مراحل دیگری پیش روی پذیرفته شدگان در مصاحبه خواهد بود و زمان اجرای آن ها در چه تاریخی است؟

مرحله طب صنعتی که با فاصله کمی بعد از اعلام نتایج آزمون مصاحبه برگزار می شود و وقت زیادی را از پذیرفته شدگان نخواهد گرفت و مرحله گزینش که حین استخدام انجام خواهد شد.

ایلام پویا::: عنوان شده که برخی از شرکت کنندگانی که به مرحله مصاحبه راه یافته اند دارای تعهد به شرکت های تابعه وزارت نفت هستند و طبق مفاد فراخوان آزمون، این افراد حتی حق شرکت در آزمون را هم نداشته اند؛ با این گونه افراد چه برخوردی خواهد شد؟

 شرکت تمامی مفاد نوشته شده در فراخوان را به عنوان قانون اجرا خواهد کرد و با همه کسانی که مدارک آن ها هر گونه مغایرتی با بندهای فراخوان داشته باشد برخورد خواهد شد و به طور قطع این افراد هم با معلوم شدن تعهدشان به شرکت های دیگر تابعه وزارت نفت از گردونه استخدامی شرکت خارج خواهند شد.

ایلام پویا::: چه تعدادی از شرکت کنندگان در مصاحبه در نهایت استخدام خواهند شد؟
برای آزمون مصاحبه حد نصابی در نظر گرفته شده که با توجه به این حد نصاب افرادی که نمره ای بالاتر از آن حد را دریافت کرده باشند به مرحله ی بعدی راه پیدا می کنند.

تمامی مراحل آزمون را دانشگاه امیرکبیر به طور مستقل انجام میدهد

مدیر روابط عمومی پتروشیمی ایلام در بخشی دیگر از این مصاحبه اظهار کرد: ذکر چند نکته را ضروری میدانم؛ برای برگزاری آزمون از ظرفیت علمی و تجربه دانشگاه امیرکبیر استفاده کردیم که هم تجربه این گونه آزمون ها را دارد و هم دانشگاه معتبری است. پتروشیمی ایلام و یا هیچ فرد، نهاد یا سازمانی هیچ گونه دخل و تصرفی در مراحل آزمون نداشته است و نخواهد داشت. ان شاءالله این آزمون به خوبی به پایان برسد و حقی از هیچ کسی ضایع نشود. تمامی مراحل آزمون را دانشگاه امیرکبیر به طور مستقل انجام می دهد.

وی تصریح کرد: حساسیت پتروشیمی ایلام در کیفی بودن آزمون به این خاطر است که صنعت پتروشیمی دارای خطرات خاص خود می باشد؛ شاید شنیده باشید که در چند ماه گذشته در چند تا از پتروشیمی های کشور که بیش از یک دهه از فعالیت بهره برداری آن ها می گذرد و به بهره برداری کامل رسیده اند، حوادث منجر به فوت اتفاق افتاده است که بعضی از این موارد ناشی از اشتباه و خطای انسانی بوده است و این به عنوان یک تجربه به ما گوشزد می کند که باید از نفراتی استفاده شود که از همه لحاظ آمادگی فعالیت در صنعت پتروشیمی را داشته باشند.

فاضلی با اشاره به پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین صنعت موجود در استان که نیازمند حمایت همه مسئولین و رسانه هاست تصریح کرد: پتروشیمی ایلام صد درصد خصوصی است و رسانه ها و مسئولین باید تلاش کنند تا با مطلوب کردن فضای کار این علاقه مندی را برای سرمایه گذاران ایجاد کنند که در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت و گاز و صنایع مشابه سرمایه گذاری کنند و پتروشیمی ایلام می تواند به عنوان الگوی خوبی از خصوصی سازی قلمداد شود.

وی تاکید کرد: تمامی پذیرفته شدگان نهایی قطعاً بومی استان ایلام هستند.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی ایلام افزود: مدیریت پتروشیمی ایلام، تمام تلاش خود را دارد که فاز دوم این مجموعه سریع تر به بهره برداری برسد و مجموعه مدیریت این شرکت در تلاش هستند تا تفکر سیستمی را در این شرکت نهادینه سازند؛ پتروشیمی ایلام نگین صنعت استان است و همه باید تلاش کنند که این صنعت به ادامه مسیر خود که همانا تولید ثروت برای استان و کشور است کمک کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد