سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16391
|
17:22 - 1394/06/27
نسخه چاپی

در خطبه‌های نماز جمعه امروز سراسر استان مطرح شد

هشدار در مورد تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران/بررسی برجام وظیفه قانونی مجلس شورای اسلامی است

هشدار در مورد تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران/بررسی برجام وظیفه قانونی مجلس شورای اسلامی است
ائمه جمعه سراسر استان امروز در خطبه های نماز جمعه خود در خصوص تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،ائمه جمعه سراسر استان امروز در خطبه های نماز جمعه خود در خصوص تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران هشدار دادند.

امروز دسيسه دشمن نفوذ در انقلاب اسلامي است

حجت الاسلام والمسلمين ولدبيگي امام جمعه مهران در خطبه هاي اين هفته نماز گفت:تا زماني كه رهنمود هاي رهبري مدير، مدبر، آگاه و فرزانه ، مسووليني گوش به فرمان ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي و مردمي با مشت هاي گره كرده با فرياد مرگ بر آمريكا در دنيا طنين انداز باشد استكبار نخواهند توانست نفوذ پيدا كنند.
وي اظهار كرد:هر مشت گره كرده از هر ايراني كه بالا مي آيد پتكي  آهنيني بر دهان ياوه گوي غرب و شرقي است كه به دنبال نفوذ سياسي و فرهنگي به كشور ما است.
خطيب جمعه مهران افزود:استكبار بدانند همانطوري كه در جنگ 8 ساله سد گوشتي تشكيل داديم و با بدن هايمان از انقلاب و جغرافياي سياسي مان دفاع كرديم امروز با همان روحيه اول انقلاب و جنگ تحميلي در برابر آنها خواهيم ايستاد.
حجت الاسلام والمسلمين ولدبيگي تصريح كرد:ما درس آموخته مكتب حسينيم به هيچ وجه اجازه نفوذ به دشمنان نخواهيم داد و در برابر آنها ايستاده ايم و يقين بدانند در اين معركه آمريكا و ايادي مزدور آمريكا شكست خواهند خورد.
وي با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت:دشمنان ما از اول انقلاب تا كنون بدنبال خاموش كردن حركت انقلاب بودند و با تحميل 8 سال جنگ بر عليه ما مي خواستند تا انقلاب را زمين گير كنند .
خطيب جمعه مهران افزود:قدرتهاي بزرگ با هم بر عليه انقلاب ما متحد شدند تمام دنيا و عليه كفر بر عليه ايران بود اما علي رغم اينكه از لحاظ ادوات و نيروي انساني توان ما كمتر بود ملت و ارتش و سپاه بسيج شدند تا مظهر حماسه و ايستادگي آرمان خواهي و پايداري شوند و به حمدالله شدند .
امام جمعه مهران ادامه داد:جنگ تحميلي نا كارآمدي دشمنان عليه ملت را مسجل كرد و 8 سال جنگ تحميلي پيروزي را در سايه اتحاد ايمان و اعتقاد و را براي انقلاب به ارمغان اورد.
وي با اشاره به اينكه روز عرفه روز آمرزش است گفت:روز عرفه روزي است كه خداوند بندگانش را به عبادت دعوت مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين ولدبيگي تاكيد كرد:روز عرفه روزي است كه همه بندگان اميد به فضل و رحمت الهي دارند زيرا كه دعاي اين روز از لبان امام حسين (ع) جاري شده است.
وي در پايان با تبريك ورود پيكر مطهر شهيدان زرگوشي و مراد حاصلي به ميهن، مردم استان ايلام را مظهر ايستادگي و مقاومت برشمرد.

ایجاد اختلاف میان دولت‌هاو ملت‌ها در دستور کارآمریکا قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین"احمد امرائی" امام جمعه شهرستان چرداول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرمانده هان سپاه پاسداران گفت:ایجاد اختلاف میان دولت‌ها و خطرناک‌تر از آن میان ملت‌ها در دستور کار آمریکا قرار دارد.

وی اظهار داشت:دولتمردان وملت ما بیدار هستیم ومانع نفوذ کشورهای جنایتکار به سرکردگی آمریکا در کشورمان خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان چرداول ضمن تشکر از حضور حماسی مردم استان ایلام وشهرستان چرداول در تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده افزود:شهادت هنر مردان خداست و شهدا حاضر بر اعمال ما هستند بیایید در محضر شهدا گناه نکنیم وراه شهدا را ادامه دهیم تا شهدا در روز قیامت ما را شفا عت کنند.

امرائی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد:۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است ودوران هشت ساله دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این رمز و بوم، به مثابه یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشدو دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخار آفرینی مبارزات حق طلبانه، یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود.

وی  با اشاره به روز عرفه گفت:روز عرفه از اعیاد عظیم است اگر چه به اسم عید نامیده نشده و روزی است كه حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر، و در خشمناك ترین اوقات خواهد بود و روایت شده كه حضرت امام سجاد علیه السلام در روز عرفه صدای سائلی را كه از مردم كمك می نمود شنید و به او فرمود: وای بر تو آیا از غیر خدا سوال می كنی در این روز و حال آن كه امید می رود در این روز برای بچه های در شكم كه فضل خدا شامل آنها شود و سعید گردند.

امام جمعه شهرستان چرداول با اشاره به آغاز بازگشائی مدارس گفت:بازهم با پایان یافتن فصل تابستان،بوی مهر در شهرها و کوچه های کشورمان پیچیده است و باز هم مدارس چشم به در دوخته اند و به انتظار نشسته اند تا سال تحصیلی جدید را همراه با دانش آموزان آغاز کنند،با آغاز سال تحصیلی در اول مهر، میلیون ها دانش آموز به شوق آموختن، روانه مدرسه می شوندو همه ساله با شروع ماه مهر کوچه ها و خیابان ها رنگ و بوی دیگری پیدا می کنند و شور و شوق دانش آموزان جلوه زیبایی به جامعه می بخشد.

جنایات آمریکا باعث شده که تا ابد آن را بعنوان دشمن خود بشناسیم

"حجت الاسلام سبحانی" امام جمعه موقت ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درجمع فرماندهان سپاه، گفت: مقام معظم رهبری چهارکلمه که در این سازمان الهی بکار رفته است را تشریح کردند و بیشتر به پاسداری تاکید داشتند.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، مهمترین وظیفه سپاه، حفظ و پاسداری از مرزها بود و اکنون پاسداری از باورها و اعتقادات مردم است.

امام جمعه موقت ملکشاهی ضمن تسلیت رحلت آیت الله خزعلی افزود: آیت الله خزعلی از تدوین کنندگان قانون اساسی است که بر روح ایشان درود می فرستیم.

حجت الاسلام سبحانی اضافه کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پابه پای قانونهای دنیا، حرف برای گفتن دارد وکامل ترین قانون می باشد که برگرفته از آیات الهی است.

خطیب جمعه ملکشاهی به 6 ذی الحجه، سالروز بمباران حجاج خانه خدا اشاره کرد و گفت: 6 ذی الحجه سالروز بمباران حجاج خانه خدا، از جنایات آمریکا و رژیم سعودی است.

وی تصریح کرد: هرکدام از جنایاتی که آمریکا انجام می دهد، یک بهانه ای برای جنگ است. جنایات آمریکا باعث می شود که ما آمریکا را تا ابد بعنوان دشمن خود بشناسیم.

امام جمعه موقت ملکشاهی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دلاورمردیهای رزمندگان افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است و انشاءالله خدای متعال شهدای ما را با اباعبدالله(ع) محشور نماید.

حجت الاسلام سبحانی سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) را تسلیت گفت وافزود: زنده شدن تشیع، مدیون علم و آثارعلمی امام محمدباقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) است.

خطیب جمعه ملکشاهی با اشاره به روز عرفه گفت: در روز عرفه بیشتر تاکید بر دعاهایی است که در آن روز خوانده می شود.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به تهاجم فرهنگی غرب علیه قشر جوان بااستفاده از سایتها، بازیهای اینترنتی و رایانه ای و شبکه های اجتماعی و مجازی؛ لازم است که والدین با سیستم های رایانه ای فرزندان استفاده می کنند، آشنایی داشته باشند.

امام جمعه موقت ملکشاهی اذعان کرد: کمک به مدارس یک وظیفه است و مدارس نیاز به کمک اولیاء دارند.

حجت الاسلام سبحانی گفت: صدقه دادن به دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت ضروری است.

خطیب جمعه ملکشاهی در پایان تاکید کرد: ضرورت ایجاب می کند که در مصرف آب صرفه جویی کنیم. سرانه مصرف آب درکشور، سه برابر مصرف جهانی است.

هفته دفاع مقدس تلنگری برای نسلی که جنگ را لمس نکرده است

حجت الاسلام "حبیب الله تعمیرکاری"، امام جمعه موقت سیروان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته سیروان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که برای هیچ سازمان و نهادی همچون سپاه وظیفه سازمانی برای پاسداری از انقلاب اسلامی به عنوان عزیزترین حادثه تاریخی و جاری کشور، تعریف نشده است.

وی اظهار کرد: رهبری فرمودند سپاه یکی از قدرتمند ترین ارگان های کشور و بازوی قوی انقلاب اسلامی است و این نشان از اهمیت وجود سپاه دارد.

خطیب موقت جمعه سیروان افزود: یکی از دغدغه های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی همین بحث وجود سپاه پاسداران است و سپاه با نیروهای بابصیرت خود با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی کرده و با حفاظت از حریم کشور و انقلاب توانسته آمریکا و اسرائیل را به چالش بکشاند.

امام جمعه موقت سیروان با بیان اینکه آمریکا با شعار مبارزه با تروریست در کشورهای دیگر وارد می شود، ادامه داد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست به افغانستان و عراق حمله و آنها را اشغال کرد.

تعمیرکاری تصریح کرد: امروز کشور آمریکا برای سیطره بر جهان در بسیاری از کشورها جنگ های سیاسی و نظامی به راه می اندازد اما خوشبختانه کشور ایران با وجود رهبری مقام معظم رهبری و مردم بصیر توانسته است در مقابل آنها ایستادگی کند و مانع نفوذ آنها شوند.

وی با بیان اینکه گروهک های تکفیری داعش ساخته خود آمریکاست، اظهار کرد: آنها می خواهند با این گروهک های تکفیری به نام اسلام جنایت های ضد بشری به راه بیاندازند تا باعث اسلام هراسی شوند.

خطیب جمعه سیروان عنوان کرد: کشور آمریکا و هم پیمانانش  با تجهیز گروهک داعش درصدد هستند به اسلام ضربه وارد کنند.

تعمیرکاری در ادامه خطبه های خود به سی و یکم شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ملت ایران با تکیه بر اعتقادات و اندیشه‎های اسلامی و متعالی خود علیه رژیم ستم‎شاهی قیام کردند و برای پایداری دین و اعتقادات خود نیز در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس جهاد کردند.

وی افزود: هفته گرامیداشت دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای گوشزد‎کردن پایمردی‎ها و فداکاری‎های ملت ایران در آن دوران بوده و از آن مهم‎تر تلنگری برای نسل جوان است که دوران جنگ تحمیلی را لمس نکرده است.

تعمیرکاری گفت: دشمنان با نا‌امیدی از نبرد نظامی برای متزلزل کردن پایه‎های نظام، هزینه‎های بسیار هنگفتی را متحمل می‎شوند و در زمینه‎های مختلف کشور ما و افکار جوانانمان را در تیررس حملات خود قرار داده‎اند.

امام جمعه موقت سیروان در بخش دیگری از سخنانش به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان، بایستی دانش آموزان را با سبک زندگی اسلامی آشنا کنند.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه زائرین خانه خدا به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی اظهار کرد: رژیم جنایتکار سعودی همواره در حال جنایت و کشتار مسلمانان است و امروز شاهد جنایات آنها در کشور یمن هستیم.

بررسی برجام وظیفه قانونی مجلس شورای اسلامی است

حجت الاسلام سیّدمحسن موسوی خطیب جمعه شهرستان دهلران، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)، به روز عرفه اشاره و اظهار کرد: براساس روایات فراوان، روز عرفه از لحاظ معنوی یکی از روزهای بسیار مهم و سرنوشت ساز برای انسان است و خداوند متعال در این روز برکات و الطاف فراوانی قرار داده است.

 
وی افزود: عرفه یکی از بهترین فرصت ها برای دعا و راز و نیاز با خداوند متعال است که برای شب و روز عرفه دعاهای مختلفی وارده شده که نباید از دعا کردن در روز عرفه غفلت کرد.
 
حجت الاسلام موسوی رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی را تسلیت و خاطرنشان کرد: این عالم ربانی از یاران حضرت امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب مدظله‌العالی بود که در راه تبلیغ اسلام و انقلاب به وظیفه خود عمل کرد و در سنگر‌های مختلف نیز منشاء برکات بود.
 
وی با اشاره به سخنان مهم و روشن مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان داشت: همه باید مواظب توطئه ها و نفوذ استکبار در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باشند زیرا آمریکا اهل فریب و نیرنگ است.
 
خطیب جمعه دهلران ادامه داد: همانگونه که معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و رهبری فرزانه انقلاب فرمودند، شعار مرگ بر آمریکا باید در همه مکان ها طنین انداز شود زیرا شعار مرگ بر آمریکا ریشه در مبانی اعتقادی دین مبین اسلام دارد.
 
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره همه شهدا و جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت درس بزرگ دوران دفاع مقدس است و امروز امنیت ، قدرت و اقتدار کشور مدیون رشادت های رزمندگان اسلام است.
 
حجت الاسلام موسوی به6 ذی‌الحجه سالروز شهادت زائران خانه خدا به دستور آمریکا و آل‌سعود در سال 66 اشاره و اظهار داشت: آن اتفاق یک حادثه تلخ در ایام حج بود و بعد از آن نیز حوادث دیگری در حج اتفاق افتاد که نشان از بی‌تدبیری حکام عربستان بود.
 
وی افزود:حوادث متعددی در سال های اخیر در مکه اتفاق افتاده، نشان می‌دهد آل‌سعود نمی‌تواند تدبیر لازم را برای امنیت و سلامت حجاج به کار بگیرد.
 
وی یادآور شد: حادثه هفته گذشته در مکه نیز نمونه دیگری از بی‌تدبیری بود که نشان داد حکام عربستان در مکه و مدینه قدرت اداره مکه را ندارند و باید در مقابل حفظ جان زائران تلاش بیشتری از طرف جامعه اسلامی صورت گیرد.
 
امام جمعه دهلران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برجام اشاره و با تاکید بر اینکه مراحل قانونی اصل برجام باید طی شود، اظهار داشت: بایستی مراحل قانونی برجام در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد زیرا مقام معظم رهبری هم تعبیرشان این بود که مصلحت نیست مجلس شورای اسلامی در موضوع برجام کنار بگذاریم.
 
وی اضافه کرد: در اصل 77 و 125 قانون اساسی آمده است که قطعنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها، موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، و لازم است این توافق در مجلس مطرح شود تا جایگاه قانونی پیدا کند.
 
حجت الاسلام موسوی به برخی اظهار نظرها درخصوص موضوع برجام و اعضاء کمسیون برجام مجلس هم اشاره و تصریح کرد: اعضای کمیسیون برجام که وظیفه بررسی این موضوع را بر عهده دارند از طرف همه نمایندگان محترم مجلس که نماینده گان مردم هستند، برای کار کارشناسانه ای انتخاب شده اند و نباید عده ای به آنها ایراد وارد کنند.
 
وی به مشکلات بیمارستان دهلران و اعزام بیماران به شهرستان های همجوار نیز اشاره نمود و گفت: نبود پزشک متخصص و همچنین امکانات درمانی یکی از مهمترین مشکلات روزمره مردم است که باید با دعوت از استاندارمحترم ایلام، این مشکلات توسط یک تیم ویژه ای بررسی شود.
 
امام جمعه دهلران افزود: کارکنان محترم بیمارستان تمام تلاش و توان خود را بکار می برند، اما این نبود متخصص و امکانات است که باید برای جراحی و یک بخیه زدن ساده به استان ها و شهرهای همجوار اعزام شد.
 
وی ادامه داد: باتوجه به مکاتبات و پیگیری موضوعات درمانی از طریق وزیر محترم بهداشت و درمان، روز گذشته تماس هایی از دفتر وزیر محترم برقرار شد که حاکی از پیگیری مشکلات شهرستان مرزی دهلران از طریق وزیر محترم و معاونت درمان وزارت بهداشت است که امیدواریم هرچه سریع تر عملیاتی شود.
 
وی به مشکل کمبود آب در برخی از مناطق روستایی دشت عباس هم اشاره و بیان داشت: باتوجه به حضور برخی از مردم این روستاها به شهرستان جهت رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی، پیگیری هایی از طریق مسئولان انجام شده است و ما انتظار داریم هرچه سریع تر دراین خصوص پیگیری و تسریع صورت گیرد.
 
حجت الاسلام موسوی به فرارسیدن عید قربان و قربانی کردن دراین روز اشاره نمود و گفت: یکی از اعمال این عید بزرگ که سنت مؤکد نیز می باشد قربانی کردن است که برای حجاج واجب بوده ولی همه ملت مسلمان بسته به استطاعت مالی خویش می توانند قربانی کنند.
 
وی درپایان با اشاره به بازگشایی مدارس و جشن عاطفه ها، از تلاش های همه دانش آموزان و فرهنگیان تشکر نمود و بیان داشت: شروع سال تحصیلی باید همراه با شور و نشاط باشد واین شادی در مدارس باید همراه با حاکمیت فضای معنوی برای دانش آموزان باشد.  
امنیت و اقتدار کشور مرهون مجاهدت شهیدان و ایثارگران است
حجت الاسلام سید "حسن حسینی"امام جمعه موقت شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته ، با اشاره به رحلت آیت الله خزغلی از یاران و مدافعان انقلاب اسلامی و امام و رهبری اظهار کرد: این عالم ربانی پس از انقلاب با مواضع روشنگرانه همواره از دلسوزان و مدافعان انقلاب اسلامی بود.
وی با اشاره به روز شعر و ادب فارسی و سالروز درگذشت استاد شهریار بیان کرد: بی تردید استاد شهریار یکی از مشهورترین غزلسرایان معاصر و چهره‌ای شناخته شده در میان ادب‌دوستان مقدس به شمار می‌رود.
حجت الاسلام حسینی گفت: استاد شهریار  شاعری آیینی و مذهبی با اطلاعات و دانش فراوان در مورد تاریخ اسلام است. یعنی نه این که تنها احساسات و عواطف مذهبی داشته باشد بلکه از مسیر مطالعه و پژوهش به شناخت رسیده بود.
امام جمعه موقت آبدانان با اشاره به 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی و تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس ، یادآور عروج سربلندی شهیدان و ایثارگری های ملت قهرمان ایران اسلامی است.
وی گفت: دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از مکتبی عاشورایی بود که با رهبری امام خمینی (ره) برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و عزت وطن شکل گرفت وامروز امنیت و اقتدار کشورمان مرهون فداکاری ها و مجاهدت های شهیدان و ایثارگران است.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز عرفه و دعا و نیاش در این روز بزرگ گفت: آن چیزی که در روز عرفه داریم و باید به آن توجه جدی شود دعای اباعبدالله است که ‏مضامین آن عرشی است و مهمتر از قرائت آن تدبر در مضامین ارزشمندش است.
امام جمعه موقت آبدانان اظهار کرد: روز عرفه برحسب آنچه از روایات زیادی استفاده می‌شود از ‏لحاظ معنوی یکی از روزهای مهم و سرنوشت ساز است. روزی است که پروردگار متعال آن را پربرکات قرار داده و وقتی شما به ‏کتبی که در این رابطه نوشته شده نگاه کنید می‌بیند که چقدر اعمال و دعا در این روز ‏بسیار بزرگ وارد شده است.
وی با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی و لزوم آمادگی مراکز آموزشی برای بازگشایی مدارس، گفت: در این ایام افزایش حجم تردد انواع وسایل نقلیه و عابرین پیاده در شهرها و حاشیه شهرها همه را درگیر می کند و نگرانی خانواده ها را نیز به دنبال دارد که باید تلاش کنیم این نگرانی کم شود و همه احساس امنیت داشته باشند و ضریب ایمنی افزایش یابد.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به ایام مناسک حج و عید قربان ،اظهار کرد:حج همایش و نمایش بزرگ جنگ نرم در مقابل دشمنان اسلام است و  عید قربان در حقیقت جلوه‌گاه تعبد و تسلیم محض انسان است و زمان تقرب مسلمانان به معشوق حقیقیشان بوده که این تقرب در سایه عبودیت و بندگی صورت می‌گیرد.
امام جمعه موقت آبدانان با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب افزود: سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه بسیاری از برنامه ها و توطئه های دشمنان را به هم زد.
وی در همین باره افزود : مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با فرماندهان سپاه روی انقلاب و اسلامی بودن آن تاکید کردند، سپاه تنها سازمان و نهادی است که وظیفه ذاتی اش حفاظت از مرزهای شرف جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت آبدانان در پیش بودن یکم مهر و بازگشایی مدارس را نیز یادآور شد و گفت: مردم با شرکت در جشن عاطفه ها و مسئولان با ارائه امکانات به دانش آموزان نیازمند و تجهیز مناسب مدارس تلاش کنند هیچ دانش آموزی از نعمت درس خواندن محروم نشود.
ولایتمداری برخی در زمان امام راحل قابل تردید است

حجت الاسلام "محمد جواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تشکر از حضور مردم در مراسم دعای ندبه گفت: تلاش و همدلی مسئولان شهرستان باعث برگزاری مناسب این برنامه مذهبی و فرهنگی بود.

وی اظهار کرد: دعای ندبه به دلیل استفاده از فضائل ائمه  یکی از زیباترین و معنوی ترین دعاها می باشد.

قنبر بیگی افزود: این برنامه هم باعث عطر آگین شدن فضای شهر و هم معرفی ظرفیت مذهبی شهرستان دره شهردر سطح کشور شد.

قنبر بیگی با گلایه از حضور کمرنگ مردم در این مراسم تصریح کرد: توقع ما بر این بود تعداد بیشتری در این مراسم معنوی شرکت کنند،امیدواریم مردم دره شهر در مراسمات بعدی حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی در ادامه با تسلیت ارتحال آیت الله خزعلی افزود: یکی از ویژگیهای این عالم ربانی حفظ  کتب دینی بخصوص قران و نهج البلاغه بود.

خطیب نماز جمعه دره شهر با بیان اینکه ایشان تا اخرین نفس همراه ولایت بود، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی بعد از رحلت امام خمینی (ره) با ولایت نبودند که باید در ولایتمداریشان در دوران امام نیز شک کرد.

وی یاد آور شد: اینها رهرو همانهایی هستند که بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) بر روی حضرت علی(ع) شمشیر کشیدند.

حجت الاسلام قنبر بیگی به آغاز سال تحصیلی و جشن عاطفه ها نیز اشاره کرد و افزود: همانطوری که برای فرزندان خود خرید می کنید به کسانی که این امکانات را ندارند نیز باید کمک کرد.

وی تاکید کرد: باید با انفاق و حضور در مراسم جشن عاطفه ها نگذاریم هیچ پدر مستمندی شرمنده فرزندان خود شود.

نماینده ولی فقیه در دره شهر با تبریک اول ذى الحجّه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: اگر الگوی ما شیعیان همانند ائمه ساده زیستی باشد بهترین ازدواجها صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: با خرجهای اضافی، مهریه و جهزیه سنگین و ایراد تراشیهای زیاد موانع بزرگی را بر سر راه جوانان گذاشته ایم که انها را ازسنت پیامبر(ص) زده کرده است.

قنبر بیگی افزود: برخی نیز تمامی ناکامیهای زندگی خود را از داماد مطالبه می کنند که کاری بسیار ناپسند و خلاف دستورات ائمه اطهار است.

امام جمعه دره شهر خاطر نشان کرد: باید افراد معتمد و ریش سفیدان برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان پیش قدم شوند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد