سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16387
|
17:35 - 1394/06/26
نسخه چاپی

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ایلام:

طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای تولید پایدار است

طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای تولید پایدار است
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ایلام گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای تولید پایدار محصولات کشاورزی است.

فرهاد امینی مسئول  سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر تشریح طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان در راستای خدمات رسانی به جامعه کشاورزان طرح راهبردی را با نام "بسیج همگام با کشاورز" را در دستور و اجرای کار دارد.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت و توان مهندسین بسیجی کشاورزی و ترویج در سزح روستاها در راستای تولید پایدار محصولات کشاورزی تلاش می کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ایلام افزود: سازمان برای اجرای این طرح در ابتدا با شناسایی مهندسین مستعد کار و همچنینی ایجاد سازوکار مناسب و ساختار تلاش میکند در سال 94 برای 186روستای هدف استان لین طرح را اجرایی کند.

امینی مهمترین بخش کار را کارگروه عملیاتی طرح عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با تشکیل کارگروهی عملیاتی متشکل از فرمانده پایگاه، اعضای شورای روستا و 14 نفر از کشاورزان پیشرو در امر کشاورزی سعی دارد تا محصولات کشاورزی را با مدیریتی جهادی در همان سطح زیرکشت سابق افزایش دهد.

وی ادامه داد: برای این امر مهندسین کشاورزی به سطح روستاها آمده و با برقراری ارتباط مستقیم و دوسویه با کشاورزان در هرسه کمرحله کاشت، داشت و برداشت همراه این کشاورزان بوده و مشکلات آنها را بصورت تخصصی و فنی مرتفع می کنند.

این مقام مسئول مهمترین بخش این طرح را آموزش دانست و بیان داشت: برای آشنایی هرچه بیشتر مهنمدسین بسیجی با اجرای طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی اقدام با برگزاری دوره آموزشی با عنوان" آموزش تخصصی و تسهیل گری مربیان طرح همگام با کشاورز" کردیم.

وی در پایان تصریح کرد:  این دوره که با حضور 50نفر از مهندسین کشاورزی و ترویج با هدف توانمند سازی فنی در اجرای طرح همگام با کشاورز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد