سرویس: اقتصادی
کد خبر: 15972
|
12:12 - 1394/06/02
نسخه چاپی

قابل توجه وزیر اقتصاد/

یارانه،مصیبت عظمایی که مردم برای واریز آن روزشماری می کنند

یارانه،مصیبت عظمایی که مردم برای واریز آن روزشماری می کنند
شهروندان ایلامی معتقدند قطعی یارانه ها باید با بازگشت قیمت ها به قبل از اجرای طرح هدفمندی برسد.

گروه اقتصادی ایلام بیدار:: علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار از سوی وزارت امور اقتصاد دارایی برگزار شد، اظهار داشت: دولت ماهانه 3 هزار و چند میلیارد تومان یارانه می‌پردازد و شبهایی که قرار است یارانه بپردازیم، شب مصیبت عظمای دولت است.

وی اولین مسؤول دولت یازدهم نیست که علیه یارانه نقدی سخن می‌گوید و قطعا آخرین مسؤول نیز نخواهد بود. 

طیب‌نیا در حالی پرداخت یارانه را مصیبت عظما می‌داند که مسؤولان دولت یازدهم از همان روزهای ابتدایی آغاز به کار این دولت علیه یارانه نقدی اظهارات بسیاری کرده‌اند. در همان روزهای ابتدایی زمزمه استعفای زنگنه به علت مخالفت با پرداخت سهم وزارت نفت برای پرداخت یارانه نقدی شنیده می‌شد و البته اظهارات وزیر نفت درباره یارانه نقدی به این شایعه دامن زد. حتی معاونان زنگنه نیز مانند رئیس خود علیه این موضوع سخن می‌گفتند و گویا این وظیفه خطیر را به عهده داشتند که برای پرداخت سهم خود از یارانه نقدی غرولند کنند! مثلا معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در 27 دی سال گذشته با انتقاد چندباره از پرداخت ماهانه بیش از 3 هزار میلیارد تومان یارانه توسط وزارت نفت، گفت: شرکت‌های نفت و گاز دیگر بودجه‌ای برای پرداخت ماهانه یارانه ندارند.

با توجه به قانون هدفمندی یارانه پرداخت این مبلغ با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی امری منطقی تلقی می شود و نه تنها نبایستی در این زمینه اعلام نگرانی کرد بلکه باید به فکر راهکارهایی برای افزایش آن نیز بود.

در گزارش میدانیایلام بیداراز شهروندان ایلامی در رابطه با اظهارات وزیر اقتصاد شهروندان روزهای دهم به بعد هر ماه را روز عزای خود اعلام کردند که دیگر حقوقشان کفاف نمی دهد.

یکی از شهروندان ایلامی در این باره می گوید: افرادی در جامعه هستند که از وضعیت مناسب معیشتی برخوردار نیستند و بسیار گرفتار بحث های مالی هستند و نه حتی از حقوق ماهیانه برخوردار نیستند بلکه برای امرار معاش خود با مشکل رو به هستند.

در این زمینه تعداد افراد بیکار در جامعه بخصوص در استان ایلام بالا است و این شرایط می تواند بدترین مبحث برای عزای مردم باشد.

بهتر است دولت به جای پرداختن به این مباحث در جستجوی راه حلی برای رفع مشکلات خانواده ها که همان بیکاری است باشد.

قطعی یارانه ها باید با بازگشت قیمت ها به قبل از اجرای طرح باشد

یکی دیگر از شهروندان ایلامی در این خصوص گفت: بنده هیچ گونه حقوقی از ادارت یا نهادها دریافت نمی کنم و این مبلغ هر چند ناچیز یارانه توانسته بسیاری از هزینه های خانواده را تأمین کند.

اگر بنا است تا مبلغ یارانه ها قطع شود و به اصطلاح دولت شب پرداخت یارانه ها را عزا اعلام کند پس بهتر است دولت قیمت ها را به قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها سوق دهد که در این صورت نیازی به دریافت یارنه ها نیست.

اگر گرانی ها به همین منوال ادامه داشته باشد نمی توان برای جبران آن دولت بحث قطعی یارانه ها را مطرح کند.

برای دریافت یارانه روزشماری می کنم

ناصری، از شهروندان ایلامی در این باره به خبرنگار ما گفت: خانواده هایی وجود دارند که تنها حقوق دریافتی آنها همین یارانه ها است و وقتی این گونه اظهارات ناامیدی های بسیاری را در بین این افراد ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد:کسانی که ماهیانه 6 میلیون ریال دریافت می کنند با توجه به اقساطی که وجود دارد بایستی مبلغ درآمد ماهیانه خود را به اقساط اختصاص دهد.

ناصری افزود:لذا این مبلغ در کنار درآمد کم آن فرد می تواند کمک کاری برای مخارج زندگی اش هر چند به مقدار کم باشد بخصوص در فصلی که آغاز مدارس نزدیک شده است.

وی ادامه داد:بنده منتظر روزی هستم که یارانه ها واریز شود تا بتوانم مابقی ماه را با آن بگذرانم.

روز عزای مردم هزینه های تشریفاتی مسئولان است

باقری، از شهروندان ایلامی نیز بیان کرد: وقتی مبالغی برای مراسم های تشریفاتی هزینه می گردد کسی در آن رابطه حرفی نمی زند و عزایی اعلام نمی کند اما همین که حق مردم را پرداخت می کنند آن را عزا اعلام می کنند.

وی گفت:مردم مستحق دریافت یارانه هستند بخصوص مردمانی که برای دفاع از انقلاب خود خون ها داده اند و همیشه در همه صحنه ها حضور دارند.

این شهروند ایلامی افزود:وقتی دولت به رأی مردم و در مواقع نیاز به کمک آنها دارد و علاوه بر آن رئیس جمهور دائما از زمینه همدلی با مردم می گوید اینکه کارها بدون همراهی و حمایت مردم جلو نمی رود پس این اظهارات نمکی بر زخم های مردم خواهد ریخت.

روز عزای مردم بازگشایی سفارت انگلیس است

محمدی، از دیگر شهروندان ایلامی عنوان کرد: در واقع روز عزای مردم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران است که با وجود این همه نامردی ها علیه ملت ایران اما باز با پر رویی هر چه تمام تر فعالیت های خود را در ایران بدون پرداخت غرامت آغاز کردند.

وی ادامه داد:انگلیس و نمونه این کشورها همچون امریکا آسایش را از کشورهای همسایه ما گرفته اند و درصدد این هستند تا با نفوذ مجدد به کشور نقشه های شوم خود را پیاده کنند.

محمدی گفت:بهتر است دولت چهارچشمی مراقب سفارت انگلستان باشد تا همچون فتنه 88 عزای دیگری برای ملت ایران رقم نخورد.

بر سر ملت منت نگذارید

اظهارات ضد یارانه‌ای مسؤولان دولت یازدهم نشان می‌دهد آنها اصلا موافق پرداخت یارانه نقدی نیستند و بالاجبار یارانه نقدی پرداخت می‌کنند! از اظهارات مسؤولان اینگونه برداشت می‌شود که دولتی‌ها از جیب خود یارانه نقدی را پرداخت می‌کنند و بر سر مردم منت هم می‌گذارند. پرداخت یارانه نقدی در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده است و دولتی‌ها اگر می‌خواهند یارانه نقدی ندهند باید لایحه‌ای را به مجلس بدهند تا پرداخت یارانه نقدی قطع شود یا اینکه در برنامه ششم توسعه هیچ مصوبه‌ای درباره یارانه نقدی نداشته باشند. یارانه نقدی طبق قانون حق مردم است و دولت نباید بر سر مردم منت بگذارد. البته چندی پیش ربیعی، وزیر رفاه از سیاست دولت در قبال یارانه نقدی رونمایی کرد و گفت رئیس‌جمهور دستور داده بی‌سر و صدا یارانه نقدی پردرآمدها حذف شود شاید همین سیاست هم برای حذف کل یارانه نقدی اعمال شود اما دولتی‌ها نباید برای پرداخت حق و حقوق قانونی مردم منتی بر سر ملت بگذارند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب