سرویس: اقتصادی
کد خبر: 15606
|
07:10 - 1394/05/14
نسخه چاپی

معاون آموزشی دانشکده الهيات دانشگاه ایلام تأکید کرد:

لزوم ایجاد زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در پساتوافق

لزوم ایجاد زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در پساتوافق
معاون آموزشی دانشکده الهيات دانشگاه ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه پیشرفت اقتصادی کشور است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازایلام رصد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر"سیدمحمدرضا حسینی نیا" معاون آموزشي دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ایلام با تاکید برالزام آور نبودن قطعنامه شورای امنیت، گفت: این قطعنامه با برجام متفاوت بوده و نقض آن به معنای نقض برجام نیست و آنچه الزام آور بوده خود برجام است.

وی اظهار کرد: کار ایران در مقابل شش کشور قدرت اول جهان بسیار قابل تحسین بوده اما این برجام از بسیاری جهات نیز قابل نقد است.

معاون آموزشي دانشکده الهيات دانشگاه ایلام با اشاره به این نکته که هر پیشرفتی مبتنی بر یک سری انعطاف است، اظهار کرد: نباید با نادیده گرفتن تلاش دولتمردان به تضعیف آنان بپردازیم بلکه باید علاوه براظهار امید به جامعه و مردم، به نقد منصفانه و اثر بخش توافق برجام از طریق برگزاری نشست ها و کرسی ها آزاد اندیشی بپردازیم.

مخالفت کنگره با برجام بی حیثیتی آمریکا را بدنبال دارد

حجت الاسلام حسینی نیا با اشاره به اینکه دولت آمریکا بدنبال شانه خالی کردن از بار تعهدات خود بوده افزود: موضوع برجام باعث ایجاد اختلافاتی میان دولت و کنگره آمریکا شده است.

وی ادامه داد: کنگره قبل از اجرای برجام معتقد به رأی گیری و تأیید کنگره در خصوص مفاد آن بوده اما دولت اوباما معتقد است این رأی‌گیری در زمان لغو احتمالی تحریم‌ها، می‌بایست صورت پذیرد. این امر بیانگر آن است که دولت آمریکا می‌تواند درنهایت بار عدم اجرای تعهدات خود را بر دوش کنگره نهاده و از مسئولیت تعهدات خود شانه خالی کند. 

حجت الاسلام حسینی نیا وضعیت پیش آمده را شبیه بازی شطرنج عنوان و اظهار داشت: با هر حرکت آنها ما نیز متقابل عمل خواهیم کرد.

معاون آموزشي دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ایلام با ابراز امیدواری از مخالفت کنگره آمریکا با مفاد برجام، گفت: این امر موجبات بی اعتباری و بی حیثیتی امریکا در سطح بین الملل خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی نسخه پیشرفت اقتصادی کشور است

وی در ادامه دلیل آمدن غرب پای میز مذاکرات را نیاز آنها عنوان کرد و ابراز داشت: در این مدت که غرب علیه کشورمان تحریم هایی را اعمال کرده تنها کسانی که بیشتر ضربه و ضرر را در این خصوص متوجه شدند همین کشورهایی هستند که بعد جمعبندی وین در حال هجوم به ایران اسلامی برای برقراری تعامل و داد و ستد هستند.

حسینی نیا با اشاره به ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور، اظهار داشت: نباید این رفت و امدها ما را از فرمایشان رهبری در حمایت از تولید داخلی و اجرای فرمامین اقتصاد مقاومتی غافل کند زیرا پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی در گرو همین دو موضوع است.

وی با بیان اینکه نگاه جهان نسبت به ایران عوض شده و به ندرت کسی می گوید که ایران دنبال ساخت بمب اتم است، افزود: آن فضاسازی که برعلیه کشور ما پیش از این وجود داشت از بین رفته و ایران توانسته باحفظ مبانی استقلال خود نگاه جهان را به کشورمان عوض کند و تسلط هیچ کشوری را بر امورات خود قبول نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب