سرویس: اقتصادی
کد خبر: 15403
|
09:00 - 1394/05/04
نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در گفتگو با ایلام بیدار:

ورود شرکت های اروپایی گره اقتصاد ایران را باز نمی کند/ جامعه تولید کننده راهکار پیشرفت اقتصادی ایران

ورود شرکت های اروپایی گره اقتصاد ایران را باز نمی کند/ جامعه تولید کننده راهکار پیشرفت اقتصادی ایران
رئیس سازمان بسیج اسایتد کشور گفت: اگر می خواهیم مشکلات اقتصاد کشور حل شود باید تمام افراد جامعه به سمت تولید بروند.

دکتر "سهراب صلاحی" رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادیایلام بیدار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جمعبندی مذاکرات وین و توافق احتمالی چه تأثیری بر اقتصاد کشور داشته ، گفت: در وهله اول باید از زحمات دولت و تیم مذاکره کننده تشکر کرد چون این عزیزان تلاش خود را کردند اما با همه این تفاسیر اشکالات مهم و اساسی هم بر برجام و هم قطعنامه وارد است و نکته مهمتر نیز این بوده که جمهوری اسلامی قطعنامه سازمان ملل را برخلاف دیگر قطعنامه ها پذیرفته است.

وی در خصوص تأثیر گذاری توافق احتمالی بر اقتصاد اظهار کرد: اجماع نظرات اقتصاددانان کشور این بوده که رفع تحریم ها در بهترین حالت بین 20 تا 30 درصد بر اقتصاد کشور تأثیر دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود:  برخی از اقتصاددانان نیز اعتقاد دارند اگر این توافق احتمالی خوب مدیریت نشود و دولت به سمت واردات بی رویه برود، وضع اقتصاد از حال حاضر نیز بدتر خواهد شد و باعث می شود کارگاههای تولیدی کشور فلج شوند.

صلاحی موضوع توافق هسته ای ایران و قدرت های جهان را ادامه دار دانست و اظهار داشت: بحث هسته ای به گونه ای نیست که بگوییم موضوع تمام شده چرا که شاهدیم آمریکایی ها هرروز یک دبه جدید درآورده و با توجه به حداقل هایی که نیز پذیرفتند باز وضع را دچار مشکل می کنند.

وی تأکید کرد: دلیل این بازی ها و دبه های آمریکایی این بوده که این ها مشکلشان با ایران فقط مشکل هسته ای نبوده بلکه معتقدند که ایران برای اهداف جهانی آمریکا که قصد دارد بعنوان ابرقدرت دنیا ظهور پیدا کند مانع اصلی بوده و می خواهند این مانع را ازمیان بردارند و مشکلات هسته ای فقط بهانه بوده و شاهد بودیم که مقام معظم رهبری نیز فرمودند که این مذاکرات و مشکلات هسته ای را بهانه دانستند و معتقدند که آمریکا بدنبال استقلال و اقتدار ایران اسلامی است.

مسئول بسیج اساتید کشور تصریح کرد: اگر این توافق احتمالی نیز به سرانجام برسد و دولت نیز بعد آن  اگر گشایشهایی صورت داد باید آنرا به سمت تولید هدایت کرده بطوریکه از جامعه تولید بیرون بیاید .

دکتر صلاحی بیان کرد: اگر می خواهیم مشکلات اقتصاد ما حل شود باید تمام افراد جامعه به سمت تولید رفته و اینگونه نباشد که ما بزرگترین کارخانه تولید خودرو از لحاظ کمی و وسعت را در دنیا داشته باشیم اما کمترین بهره و کیفیت را در آن دیده نشود.

وی عمده مشکلات اقتصاد را عدم درگیر بودن افراد جامعه در تولید دانست و گفت: یکی از دلایل موفقیت در جامعه درگیری همه افراد در تولید بوده و این موضوع در اقتصاد مقاومتی نمود پیدا کرده است.

صلاحی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی شدن اقتصاد و اینکه از تمام جوامع روستای و شهری باید تولید بیرون بیاید.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: دولت اگر به این سمت و سو رفت که موفق خواهد شد اما اگر بخواهد با روی کار آوردن شرکت های اروپایی و سپردن کار دست انها، اقتصاد را نجات دهد مطمئن باشید که گره اقتصاد کشور باز نخواهد شد و مشکلات ما بیشتر می شود.

 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد