سرویس: اقتصادی
کد خبر: 15189
|
12:16 - 1394/04/20
نسخه چاپی

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان در گفتگو با ایلام بیدار:

مشکلات شرکت زرجین بافت پیگیری می شود/حل مشکل بیمه کارگران صنایع ایلام در اولویت است

مشکلات شرکت زرجین بافت پیگیری می شود/حل مشکل بیمه کارگران صنایع ایلام در اولویت است
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: مشکلات شرکت زرجین بافت ایلام اعلام وصول نشده است.

"مرتضی دارایی"، مدیر عامل شهرکت شهرک های صنعتی استان ایلام، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادیایلام بیداراظهار کرد: یکی از مشکلات مهم صنایع کوچک بحث نقدینگی است که از مشکلات نه تنها کشور بلکه کشورهای پیشرفته نیز محسوب می شود.

وی اظهار کرد: راهکار رفع این مشکل این است که در سال جاری یک برنامه با همکاری بانکداری صنایع کوچک شکل گرفته که تحول خوبی در حوزه حمایت از مالی و تأمین مالی از واحدهای صنعتی شکل خواهد گرفت.

این مسئول افزود: البته روش های تأمین مالی روش های متفاوتی را دارد که یکی از آنها تسهیلات بانکی است.

دارایی در رابطه با مشکل شرکت زرجین بافت ایلام نیز ادامه داد: در این زمینه هیچ درخواست، اعتراض و یا سوالی از ما نشده و هیچ گونه بیان مشکلی نه به صورت حضوری و نه به صورت مکاتبه ای به شرکت شهرک های صنعتی ایلام اعلام نشده است.

مدیر عامل شهرکت شهرک های صنعتی استان ایلام بیان کرد: در رابطه با مشکلات واحدهای صنعتی دو موضوع مدنظر است، اول اینکه یکسری جلسات در خصوص مسائل و مشکلات دسته بندی شده توسط سازمان شهرک های صنعتی تهیه شده که یکی از آنها بحث نقدینگی است.

وی عنوان کرد: از اعتبارت سال گذشته تاکنون 50 میلیارد ریال اعتبار تزریق شده و به مشکلاتی که بانک ها داشته اند، بنا داشته ایم تا به صنایع کمکی کرده باشیم.

این مسئول اضافه کرد: قسمت دیگر بحث مالیات بوده که خیلی هم مهم بوده و شرکت شهرک های صنعتی استان به جز شهرک صنعتی ایلام تا قبل از این معاف از مالیات بودند، اما شهرک صنعتی ایلام معاف از مالیات نبود که از سال گذشته با پیگیری هایی که از طریق سازمان و استاندار ایلام و از طرف دولت در لایحه ای که به مجلس رفت تحت عنوان قانون رفع موانع تولید برگشت پذیر مصوب و ابلاغ شد و به قانون تبدیل شد که در این زمینه در شرکت شهرک صنعتی ایلام اگر فردی برای دریافت پروانه بهره برداری اقدام کند، طبق ماده 132 قانون مالیات مستقیم از مالیات معاف می شود که یک اتفاق بنیادین است.

دارایی خاطرنشان کرد: قسمت دوم در مورد بیمه است و در جلسه ای با بانکداری صنایع کوچک، شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام، استاندار، معاون شرکت های صنعتی کشور و مدیران واحدهای صنعتی تشکیل شد موارد خوبی نیز مطرح شده است.

مدیر عامل شهرکت شهرک های صنعتی استان ایلام اضافه کرد: در خصوص بیمه این افراد نیز جلسه خصوصی با مدیرکل رفاه و تأمین اجتماعی و واحدهای صنعتی برگزار می شود تا مشکل بیمه این افراد رفع گردد.

وی ابراز کرد: در بحث کارفرما و کارگر بحث هایی وجود دارد که اگر از این مسیر به نتیجه نرسیم آن موقع باید از طریق مرکز پیگیری کنیم تا از به مانند مشکل مالیاتی این مشکل نیز به صورت بنیادی حل شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد