سرویس: اقتصادی
کد خبر: 14704
|
08:20 - 1394/03/25
نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

واردات بی رویه، ضربه مهلکی به پیکره تولید داخلی وارد کرده است

واردات بی رویه، ضربه مهلکی به پیکره تولید داخلی وارد کرده است
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت:رویکرد دولت باید حمایت از تولیدکننده داخلی باشد و با واردات زمینه ایجاد شغل و تولید سرمایه در کشورهای دیگر را به عمل نیاورد

به گزارشایلام بیداربه نقل از رهیاب، اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، هفتکل و لالی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی رویه کالاهای مصرفی به کشور اظهار داشت:وضعیت تولید در کشور دچار یک رکود جدی است و از طرفی دیگر با حجم بالای بیکاری روبرو هستیم.

وی ادامه داد:متاسفانه شاهد واردات بی رویه کالاهای مصرفی به کشور هستیم واردات به خودی خود امری ناپسند نیست اما زمانی ناپسند می شود که شما کالاهایی را وارد می کنید که امکان تولید آنها در کشور وجود دارد.
 
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت:تولیدکنندگان ما به دلیل نبود متقاضی و بازار داخلی دچار خسارت های جدی شده اند لذا رویکرد واردات کالاهای مصرفی آن هم به صورت بی رویه، ضربه مهلکی به پیکره تولید داخلی و چرخه اشتغال وارد کرده است.
 
وی اضافه کرد:دولت باید نسبت به وارادت به شدت مدیریت داشته باشد و اجازه ندهد تا تولیدکنندگان داخلی بیش از این تحت فشار کالاهای وارداتی باشند کالاهایی که که معمولا هم کالاهای نامناسب و بی کیفتی هستند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان داشت:رویکرد دولت باید حمایت از تولیدکننده داخلی باشد و با واردات زمینه ایجاد شغل و تولید سرمایه در کشورهای دیگر را به عمل نیاورد این در حالی است که جوانان زیادی در کشور به خصوص استان خوزستان خوزستان از بیکاری رنج می برند.
 
انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد