سرویس: اقتصادی
کد خبر: 14034
|
08:57 - 1394/02/19
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

چین برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرد

چین برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرد
استاندار ایلام گفت: هیئت چینی برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیایلام بیدار، "محمدرضا مراورید" استاندار ایلام از اعلام آمادیگ شرکت چینی برا سرمایه گذاری درحوزه راه و سدسازی ایلام خبر داد.

وی گفت: همکاری های شرکت سرمایه گذاری چینی در ایلام با هیئت چینی منجربه توسعه زیر ساختهای استان و زمینه ساز توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در اینده است.
استاندار ایلام با تشریح ابعاد مختلف سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: مشارکت در تکمیل و توسعه بازرارچه های مرزی ، سرمایه گذاری در اجرای پروژه های کلان عمرانی، توسعه و احداث پتروشیمی و صنایع پایین دستی و توسعه منطقه ازاد تجاری از جمله اقداماتی است که در اینده استان تاثیر بسزای داشته که نیازمند مشارکت و همکاری شرکت های خارجی است.
وی مذاکراتی که در موضوعات سرمایه گذاری در حوزه های سدسازی، راه و راه اهن با شرکت چینی انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سرعت و دقت انجام کار، تکنولوژِ ی روز دنیا و مشارکت این شرکت در پروژه های راه اهن جمهوری اسلامی ایران از جمله عوامل موفقیت این شرکت در ایران است.
مروارید تصریح کرد: از طرف استانداری پیشنهاداتی به گروه چینی داده شد تا آنها بر اساس مطالعات و امکان سنجی طرح ها بر اساس قابلیت و ظرفیت های خود در این حوزه ها ورود نمایند.
وی گفت:با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود استان و اعلام آمادگی هیئت چینی برای همکاری و گسترش مناسبات این آمادگی در ایلام وجود دارد که مقدمات و زیرساختهای لازم برای ورود سرمایه گذاری شرکتهای چینی در استان فراهم کند.
استاندار ایلام بیان داشت: مجموعه مدیریتی استان در تلاش است برای بهره گیری از پتانسیل های استان با استفاده از قانون تشویق و ارائه خدمات به سرمایه گذاران خارجی ظرفیتهای بالقوه استان را بالفعل نماید.
مروارید در پایان اظهار داشت: مهمترین معیار برای جذب سرمایه گذاران حمایت از چرخه صنعت و ایجاد اشتغال در استان است.
لازم به ذکر است هیئت چینی ضمن امادگی برای سرمایه گذاری در استان خواستار اخذ قرارداد برای هماهنگی بیشتر با مقامات پکن، انعقاد موافقت نامه با وزارتخانه های متبوع وحمایت و موافقت استاندارایلام شد و متعهد گشت که درمراحل اجرایی از نیروی بومی منطقه بهره گیرد.

 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد