سرویس: اجتماعی
کد خبر: 13885
|
08:45 - 1394/02/08
نسخه چاپی

در جلسه هیأت دولت عنوان شد/

تقدیر از اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان ایلام

تقدیر از اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان ایلام
هیدآت دولت از اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان ایلام تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار، "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام با اشاره به اهمیت و نقش ممتاز پیشگیری از وقوع جرم گفت: امروزه جایگاه پیشگیری از وقوع جرم بر کسی پوشیده نیست و در اصل 156 قانون اساسی یکی از وظایف احصاء شده قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم ذکر گردیده است. وی اظهار کرد:  در سالهای اخیر بخاطر ضرورت این موضوع، معاونتی تحت عنوان «معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم» در قوه قضائیه تشکیل و در دادگستری استانها نیز این معاونت را برای اجرایی شدن سیاست ها و برنامه های این بخش راه اندازی گردید.

رئیس شورای تامین استان افزود: در این مدت فعالیت ها و اقدامات این معاونت در کشور نمود عینی داشته، اما نوع اقدامات (از نظر کمی و کیفی) در استان بسیار چشمگیر و بی نظیر است.

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی افزایی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشگیری گفت: برنامه ریزی های کارشناسانه و اجرای هدفمند این نوع فعالیت ها در استان ایلام در سطح کشور بی نظیر است. 

مروارید ادامه داد: در جلسه هیات دولت که اینجانب حضور داشتم از سوی خانم دکتر امین زاده (معاون حقوقی رئیس جمهور) از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام به لحاظ اقدامات کارساز و کارشناسانه در راستای اطلاع رسانی و آگاهی افزایی به صورت ویژه تقدیر گردید.

رئیس شورای برنامه ریزی استان بیان کرد: با عنایت به فرمان حکومتی مقام معظم رهبری مبنی بر تکلیف همه دستگاه ها برای همکاری با قوه قضائیه برای تحقق سیاست یاد شده، مطالبه مدیریت استان این است که کلیه دستگاه های اجرایی استان همکاری لازم را در این زمینه با دادگستری به عمل آورند.

نماینده عالی دولت به تعامل رئیس کل دادگستری استان با مسئولین و ریش سفیدان، بزرگان قبایل به عنوان نقطه مثبت استان اشاره داشت و افزود تشکیل هیات های صلح و سازش در استان قدمی مثبت برای پیشگیری از جرائم و حل اختلافات موجود است.

مروارید در پایان ضمن تقدیر و تشکر از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در سال جاری قطعاً از برنامه ها، فعالیت ها و سیاست های مجموعه دادگستری استان برای تحقق اهداف پیش بینی شده حمایت می نماییم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب