سرویس: اقتصادی
کد خبر: 13666
|
07:45 - 1394/01/27
نسخه چاپی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

افزایش بودجه استان ایلام در طرح تعادل توازن منطقه ای

افزایش بودجه استان ایلام در طرح تعادل توازن منطقه ای
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه استان ایلام در طرح تعادل توازن منطقه ای افزایش می یابد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازنسیم دهلران، دکتر "غلامرضا تاج گردون"، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی سفر اعضای این کمیسیون به شهرستان دهلران گفت: رسالت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واقع توجه به نقاط توسعه نیافته کشور، شناخت مشکلات و مسائل مختلف جامعه و تجویز مناسبت ترین راهکار به دولت برای کاستن از مشکلات اقتصادی کشور می باشد.

وی از افزایش سهم مناطق توسعه نیافته در بودجه کل کشور از 2 به 3 درصد خبر داد و افزود: سهم مناطق توسعه نیافته از کل اعتبارات بودجه ای کشور، از 2 درصد به 3 درصد افزایش پیدا کرد که استان ایلام به خاطر دارا بودن تنها 1/3 درصد از جمعیت کل کشور جز مناطق توسعه نیافته به حساب می آید.
دکتر تاج گردون ادامه داد: یکی از اهداف مجلس شورای اسلامی جابجایی منابع می باشد که در این راستا با تقسیم اعتبارات بین مناطق توسعه نیافته و دائمی شدن این طرح، سهم این مناطق در بودجه کل کشور به 6هزار و 600 میلیارد تومان افزایش یافت که با این طرح تعادل منطقه ای برقرار خواهد شد.
وی گفت: این کمیسیون در 6 ماهه دوم سال 93 سه طرح مهم خروج از رکود، قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بودجه کل کشور را در دستور کار خود داشت.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بودجه سال 94 توجه ویژه ای به حوزه آب مناطق روستایی شده است به طوری که با برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی توسط مجلس شورای اسلامی در سال گذشته، اعتبار این حوزه با رشد 6 درصدی به 1500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه راه های روستایی نیز با تصویب 500 میلیارد تومان اعتبار و 2 میلیون تن قیر برای بهسازی و روکش آسفالت و معابر روستایی کشور در صورت همکاری و پیگیری دولت شاهد یک انقلاب در روستاهای کشور خواهیم بود.
دکتر تاج گردون با اشاره به بودجه سال 94 اظهار کرد: در بودجه 94 با کاهش قیمت نفت سهم نفت را از بودجه سال جاری کاهش دادیم و تمرکز بودجه را به سمت طرح های عمرانی معطوف نمودیم به طوری که حداقل بودجه عمرانی کشور را 30 هزار میلیارد تومان پیش بینی نمودیم.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد