سرویس: اقتصادی
کد خبر: 13471
|
07:40 - 1394/01/17
نسخه چاپی

فرماندار دهلران:

75 هزار تن گندم در دهلران برداشت می شود

75 هزار تن گندم در دهلران برداشت می شود
فرماندار دهلران گفت: 75 هزار تن گندم در دهلران برداشت می شود.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازنسیم دهلران، "امیدعلی سبزی"، فرماندار دهلران  با اشاره به اینکه دهلران قطب کشاورزی استان می باشد، اظهار کرد: در بحث خرید، برداشت و نگهداری محصولات کشاورزان این شهرستان باید برنامه ریزی درستی داشت تا این قشر زحمت کش دغدغه ای برای فروش و پول محصولات خود نداشته باشند.

وی افزود: تامین وسایل و ادوات برداشت، تدارک انبار‌ها و سیلوهای ذخیره و همچنین برنامه‌ریزی برای خرید گندم مازاد کشاورزان از جمله برنامه‌های مسئولان برای فصل برداشت باید باشد.
سبزی با اشاره به خالی نبودن برخی از سیلوهای گندم شهرستان دهلران، گفت: فضای خالی سیلوها در شهرستان 30 هزار تن می باشد که برای نگهداری گندم کشاورزان بسیار کم است و باید هرچه سریع تر اقدام لازم برای این موضوع  انجام گیرد.
وی عنوان کرد: 40 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیرکشت گندم رفته که از این مقدار، 21 هزار هکتار گندم آبی و 19 هزار هکتار گندم دیم است.
فرماندار دهلران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت 75 هزار تن گندم برداشت شود، افزود:‌ 5 مرکز کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: مسئولین سیلو ها در ایام باقی مانده با همکاری اداره استاندارد نسبت به استاندارد کردن باسکول های خود اقدام نمایند.
سبزی یادآور شد: تعاون روستایی شهرستان نیز آماده خرید گندم و کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان است.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد