سرویس: اقتصادی
کد خبر: 13400
|
11:18 - 1394/01/11
نسخه چاپی

چه کسی پاسخ گو است؛

افزایش قیمت میوه در سیروان/ کام مردم تلخ شد

افزایش قیمت میوه در سیروان/ کام مردم تلخ شد
گرانی میوه در سیروان نارضایتی هایی را از نحوه مدیریت بازار از سوی دولت را در پی داشته است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازسیروان نوین،ماجرای گرانی عجیب میوه به ویژه پرتقال، سوژه نوروز 1394 شده است. در شرایطی که پرتقال یکی از میوه‌های پرمصرف مراسم و مناسبت‌ها در کشورمان محسوب می‌شود، رشد شدید قیمت آن در شب عید و ایام عید امسال، سبب چشم‌پوشی بسیاری از خانواده‌ها از این محصول شده است.

با وجود وعده‌های فراوان مسئولان دولتی از یکی دو ماه پیش درباره برنامه‌ریزی مناسب برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه‌های پرمصرف از جمله پرتقال در بازار شب عید امسال، متاسفانه گرانی پرتقال در شب عید به حدی بود که نمره منفی در کارنامه مسئولان ستاد تنظیم بازار به جا گذاشت.

علیرغم تاکید برخی مسئولان مبنی بر توزیع میوه عید به قیمت دولتی و مناسب، بازار میوه سیروان با افزایش قیمت همراه بود.

افزایش بی سابقه قیمت مرکبات در بازار  و مکان های عرصه میوه باعث نگرانی مردم شد.

در ایستگاه های معدودی که میوه به نرخ دولتی عرصه شد نیز شاهد میوه های بی کیفیت بودیم به گونه ای که این موضوع نیز باعث رنجش و اسباب ناراحتی شهروندان شد.

یکی از شهروندان سیروانی در این باره به خبرنگار ما گفت: پرتقال را کیلویی 8000 تومان خریداری کرده و این قیمت تا قبل از عید سابقه نداشته است.

این شهروند با بیان اینکه در آستانه سال نو باید شرایطی فراهم شود تا همه مردم توان خرید را داشته باشند، ابراز کرد: متاسفانه در سیروان این موضوع برعکس شده و فقط تعداد محدودی از این توان برخوردارند.

خانم میانسال دیگری نیز اظهار کرد: قیمت همه میوه ها افزایش یافته است و این در حالی است که میوه فراوان است و به نظر می رسد تعطیلات بهانه ای شد تا نظارت متوقف و میوه فروشان قیمت ها را هر طور تمایل دارند، افزایش دهند.

وی گفت: قیمت میوه در سیروان سرسام آور است و خانواده های نیازمند و با درآمد متوسط نیز به سختی می توانند خرید کنند.

این شهروند بیان کرد: با این افزایش قیمت و وضعیت بد اقتصادی شرایط برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و برنامه های روزهای باقی مانده از ایام نوروز با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

افزایش قیمت میوه در شهر سیروان در حالی است که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و از مسئولان مربوطه انتظار نظارت و رسیدگی را داریم.

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد