سرویس: سیاسی
کد خبر: 67408
|
00:13 - 1403/07/09
نسخه چاپی

کارشناس مسائل بین‌الملل:

رژیم صهیونیستی مغلوب مقاومت است

رژیم صهیونیستی مغلوب مقاومت است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی این بازیگر شکست‌خورده پس از هفت اکتبر جنگی را برای پیروزی آغاز نموده که تا به امروز هیچ دست آورد استراتژیکی برای آن نداشت است.

سجاد قیطاسی کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به جنگ یک‌ساله رژیم صهیونیستی با غزه اظهار داشت: حدود یک سال است که جنگ بدون نتیجه و کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد و هر روز تحولات و حوادث تازه‌ای در بعد میدانی که در نوع خود خاص است رخ می‌دهد

وی افزود: حوادث اخیر در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی و انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها در لبنان، ترورها و حمله هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به این کشور سطح تنش را وارد فاز جدیدی نموده که حملات مقاومت لبنان، عراق و یمن به مواضع رژیم در سرزمین‌های اشغالی را به دنبال داشته است.

این کارشناسی مسائل بین‌الملل به مبنای کنش رفتاری صهیونیست‌ها در حال حاضر اشاره و بیان داشت: رژیم صهیونیستی این بازیگر شکست‌خورده پس از هفت اکتبر جنگی را برای پیروزی آغاز نموده که تا به امروز هیچ دست آورد استراتژیکی برای آن نداشت است.

وی تصریح کرد: پس از ۷ اکتبر دکترین نظامی صهیونیست‌ها یعنی بازدارندگی، هشدار استراتژیک و پیروزی قاطع و سریع به طور کامل فرو ریخته است و هر روز و هر ساعت وضعیت جنگ غزه برای آنها دردآورتر و متلاشی‌شدن آن را نزدیک‌تر می‌کند.

قیطاسی با بیان اینکه اگر چه مقاومت امروز با پرداخت هزینه‌هایی پیروز قاطع میدان است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با ترورهای هدفمند غیرنظامیان و حملات هوایی گسترده به لبنان می‌خواهد پیغامی مبنی بر داشتن قدرت به داخل و بیرون مخابره کند؛ اما واقعیت میدانی چیز دیگری است.

وی این عملیات‌ها را نه از روی قدرت بلکه از روی ضعف دانست و گفت: رژیم صهیونیستی از یک سو برای احیای اعتماد از دست رفته ساکنان سرزمین‌های اشغالی به دولت و ارتش و از سوی دیگر یک نمایش برای که قوی نشان دادن خود نشان می‌دهد.

قیطاسی بیان داشت: امروزه صهیونیست‌ها تهدیدها را ملموس‌تر و جدی‌تر می‌دانند به گونهٔ که بقای این رژیم با ابهام مواجهه شده که چرا رژیمی که تا دیروز در جنگ با ارتش‌های عربی پیروز میدان بود و امروز مغلوب گروه‌های مقاومت شده است .

وی با بیان اینکه صهیونیسم مغلوب امروز دیگر هیچ خط قرمزی برای خود ندارد، افزود: هزاران نفر از ساکنان شمال و جنوب ماه‌ها است که آواره شده‌اند، ارتش رژیم فرسوده شده، اختلافات داخلی آن شدیدتر شده و اسرای آن هنوز در دست حماس هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح داشت: صهیونیست‌ها برای بقا مجبور به احیای بازدارندگی در شمال و جنوب هستند که این کار منوط به شکست کامل حماس و حزب اله است که تا به امروز نه تنها موفق نشده؛ بلکه از سوی دیگر حماس با انتخاب یحیی سنوار مغز متفکر عملیات هفت اکتبر به عنوان جایگزین شهید هنیه پیغام روشن و تحقیرآمیزی به صهیونیست‌ها داد: «و آن هم ظهور حماسی قوی‌تر از زیر خرابه‌های غزه و قدرت بازتولید اندیشه مقاومت است»

قیطاسی با بیان اینکه صهیونیست مغلوب امروز به دنبال چیست؟ گفت: آنها امروز به خشم ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا با مظلوم‌نمایی و تقویت حضور آمریکا یا به باور خودشان افزایش تنش بین تهران و واشنگتن نگاه‌ها را به ایران متمرکز کند و از سوی دیگر یک احساس همدردی از برخی کشورها را برای خود جلب نماید.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق و پرتاب صدها پهپاد یا موشک بالستیک به سمت رژیم صهیونیستی و تنبیه آن اظهار داشت: ما باید فریب خطوط قرمزی که آنها برای ما جهت تحریک ترسیم می‌کند را نخوریم تا دچار اشتباه محاسباتی نشویم و باید رژیم صهیونیستی را ذره‌ذره یا به قول حسن نصرالله یواش‌یواش مجازات کرد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد