سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 66142
|
00:16 - 1403/04/21
نسخه چاپی

عضو هیئت‌علمی و مدرس دانشگاه ایلام:

حضرت زینب (س) حامی خون شهدای کربلا است

حضرت زینب (س) حامی خون شهدای کربلا است
عضو هیئت‌علمی و مدرس دانشگاه ایلام گفت: در واقع حضرت زینب (س) حمایت‌کننده‌ای و حامی خون شهدا کربلا است و آحاد افراد جوامع اعم از زنان و دختران در جوامع اسلامی باید سیرهٔ و شخصیت این بانوی بزرگ را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نعمت عزیزی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی«ایلام بیدار»، اظهار داشت: آنچه که سبب قدرت، صبر و ایثار حضرت زینب (س) در وجودش جاری بود، به سبب اتصال به امام‌زمانش بود. 

عضو هیئت‌علمی و مدرس دانشگاه ایلام یادآور شد: حضرت زینب (س) با وجود تمام ویژگی‌های عاطفی زنانه باز هم مقام خود را تا عرش بالا می‌برد و این نشان‌دهنده‌ای آن است که قدرت و ایثار و استقامت حضرت زینب (س) جنبهٔ الهی داشت. 

وی افزود: در واقع این بانوی شجاع حضرت زینب (س) در کربلا به‌عنوان زنی افسرده به عنوان زنی شجاع و بیان‌کنندهٔ پیام امام حسین (ع) شناخته شد و صرفاً به‌عنوان زنی افسرده و رنج‌کشیده در کربلا تجلی نشد. وزنان مسلمان نیز با الگو قراردادن از این بانوی بزرگ اسلام می‌توانند سرمشق زندگی خود قرار دهند. 

عزیزی بیان کرد: در واقع حضرت زینب (س) حمایت‌کننده‌ای خون شهدا کربلا بود و آحاد افراد جوامع اعم از زنان و دختران در جوامع اسلامی باید سیره و شخصیت این بانوی بزرگ را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

مدرس دانشگاه ایلام گفت: دین اسلام به دنبال محدودکردن زنان در خانه نیست؛ بلکه زنان جوامع اسلامی نیز می‌توانند با حفظ حجاب و عفت اسلامی در جوامع اجتماعی نقش تعیین‌کنندهٔ داشته باشند.

عزیزی در پایان با اشاره به جایگاه والای حضرت زینب (س) این بانوی نمونه در اسلام، خاطرنشان کرد: اگر رکن اول خون در کربلا، سیدالشهدا (ع) باشد، قطعاً رکن دوم در حادثهٔ کربلا حضرت زینب (س) است. گفتنی است حضرت زینب (س) در پانزدهم رجب سال ۶۲ هجری با کوله باری از اندوه و غم و محنت و رنج دار فانی را وداع گفتند و آرامگاه شریف ایشان در نزدیکی دمشق، است.

 

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد