سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65846
|
09:02 - 1403/03/31
نسخه چاپی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام خبر داد:

اعـزام کـاروان سلامـت جمعیـت هلال‌احمر به مناطـق محـروم دهلران

اعـزام کـاروان سلامـت جمعیـت هلال‌احمر به مناطـق محـروم دهلران
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام از اعـزام کـاروان سلامـت جمعیـت هلال‌احمر به مناطـق محـروم دهلران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط عمومی هلال احمر ایلام، حمزه محمدی مقدم از اعزام کاروان سلامت این جمعیت به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستای کاور با همکاری شبکه بهداشت و درمان، بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مؤسسات خیریه و خیرین داوطلب این جمعیت خبر داد.

 محمدی مقدم بیان کرد: کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر شهرستان دهلران با حضور پزشک داوطلب، کارشناس مامایی، کارشناس بینایی‌سنجی، پرستار، ماما، روان‌شناس و مددکار اجتماعی، نسخه‌پیچ و مسئول داروخانه، مربیان آموزشی و گروه مجهز سحر، میزخدمت ادارات و اعضای داوطلبان، جوانان، امدادگران و نجاتگران باهدف خدمت‌رسانی به مردم و اهالی مناطق کم‌برخوردار محدوده بخش مرکزی اعزام شدند.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام در ادامه افزود: ویزیت رایگان، توزیع دارو، تب سنجی، تست غربالگری و کنترل فشارخون، بینایی و شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی، و توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی، مشاوره و تغذیه، ایجاد فضای دوستدار کودک توسط اعضای جوانان، کارگاه آموزش پیشگیری از مخاطرات و کلاس کمک‌های اولیه از دیگر خدمات صورت‌گرفته توسط کاروان سلامت و نیکوکاری اعزامی به مناطق کم‌برخوردار بود.

 وی ادامه داد: در این کاروان سلامت ۲۰۰ نفر از اهالی روستای کاور به‌صورت کاملاً رایگان توسط پزشکان داوطلب ویزیت و همچنین ۳۰۰ نفر نیز از خدمات دارویی، آموزشی، مامایی، مشاور و مددکار اجتماعی، تب سنجی، کنترل فشارخون و … بهره‌مند شدند.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام تصریح کرد: توزیع ۳۰ بسته معیشتی و بهداشتی، ایزوگام و لکه‌گیری ۲۰۰ متر سقف منازل برخی مددجویان جمعیت از دیگر اقدامات در راستای اجرای ارائه خدمات به مناطق محروم و کم‌برخوردار در قالب کاروان سلامت و چله خدمت بود.

 محمدی مقدم ارزش کل خدمات برنامه کاروان سلامت به مناطق محروم و کم‌برخوردار در روستای کاور را یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از محل کمک‌های خیرین و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی و حمایتی شهرستان دهلران تأمین شده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد