سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65842
|
11:26 - 1403/03/31
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام خبر داد:

رقابت ۳ هزار دانش‌آموز ایلامی در آزمون مدارس نمونه دولتی در ایلام

رقابت ۳ هزار دانش‌آموز ایلامی در آزمون مدارس نمونه دولتی در ایلام
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام گفت: ۳ هزار دانش‌آموز ایلامی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی امروزوفردا با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، علی درویشی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در این استان، اظهار کرد: این آزمون روزهای ۳۱ خرداد و اول تیرماه در سطح مناطق مختلف این استان برگزار می‌شود.

 وی تصریح کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در ۲۱ حوزه امتحانی در مرکز استان و چهار شهرستان ایوان، چرداول، دهلران و دره شهر برگزار می‌شود.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام ابراز کرد: از تعداد سه هزار و ۱۲۰ دانش‌آموز متقاضی که در این آزمون شرکت کرده‌اند یک هزار و ۴۸۴ نفر، داوطلب ورود به مدارس استعدادهای درخشان در ۲ مقطع اول و دوم متوسطه هستند.

 درویشی یادآور شد: مابقی این دانش‌آموزان برای ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع دوم متوسطه باهم به رقابت می‌پردازند.

 وی خاطرنشان کرد: در مجموع از میان تمام متقاضیان شرکت‌کننده در این آزمون، ۲۲۰ نفر در مدارس استعدادهای درخشان و ۲۴۰ نفر در مدارس نمونه دولتی پذیرفته خواهند شد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام با بیان اینکه دو مدرسه استعدادهای درخشان و چهار مدرسه نمونه دولتی در این استان وجود دارد، گفت: نتایج این آزمون مردادماه سال جاری اعلام می‌شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد