سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64994
|
08:22 - 1403/02/02
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:

مشکل تأمین آب روستاهای بدره مرتفع شد

مشکل تأمین آب روستاهای بدره مرتفع شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: با بهره‌برداری از چاه مجتمع «زرانگوش» از توابع بدره که به‌عنوان عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر، مشکل تأمین آب روستاهای چشمه شیرین، دول گلاب، گله دار، زید، تلخاب، زرانگوش و روستای آهنگران بخش هندمینی از توابع دره‌شهر مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«ایلام بیدار»، محمد محمدی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: چاه مجتمع «زرانگوش» از توابع بدره به‌عنوان عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر، حدود یک‌ماهه پیش به علت فرسودگی و اتمام عمر مفید از مدار بهره‌برداری خارج شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام بیان کرد: با تلاش همکاران دفتر انرژی و سیستم‌های کنترل معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و نیروهای بهره‌برداری بدره پس از طراحی مجدد و جایگزینی کلیه منصوبات قدیمی با افزایش دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری مجدد از این چاه، مشکل تأمین آب روستاهای "چشمه شیرین"، "دول گلاب"، "گله دار"، "زید"،"تلخاب"، "زرانگوش" و روستای آهنگران بخش هندمینی از توابع دره‌شهر مرتفع شد.

 محمدی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت آب این بخش از طریق تصفیه‌خانه آب "دربند" و آبرسانی سیار تأمین شده است.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب