سرویس: سیاسی
کد خبر: 65222
|
12:35 - 1403/02/16
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

کار معلمی در ادامه راه انبیای الهی است

کار معلمی در ادامه راه انبیای الهی است
امام‌جمعه ایلام گفت: کار معلمی در ادامه راه انبیای الهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار صبح یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان آموزش‌وپرورش استان ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم و تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و سال روز شهادت حضرت آیت‌الله مطهری (ره) با اشاره به برخی آیات قرآن و احادیث و روایات مختلف به مأموریت ویژه پیامبران الهی در طول تاریخ برای تعلیم‌وتربیت بشر اشاره کرد.

امام‌جمعه ایلام اظهار داشت: کار معلمی در ادامه راه انبیا الهی است؛ چراکه کار انبیا تعلیم و تزکیه بود و قطعاً معلم نیز در این جایگاه قرار می‌گیرد؛ لذا جایگاه معلمان بسیار رفیع و باارزش است.

کریمی‌تبار با اشاره به فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری، بر توسعه و تکریم منزلت معلمان در جامعه تأکید کرد و گفت: موقعیت اجتماعی معلمان باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان آرزو کنند معلم شوند. معلمان نقش پیش‌برنده‌ای در همه عرصه‌های مادی و معنوی جامعه دارند؛ چراکه نسلی تربیت می‌کنند که سکان‌دار عرصه‌های مختلف خواهند شد.

 وی ادامه داد: توان و شناخت و معرفت معلمان در هر زمان می‌تواند الگویی برای پیش‌بینی نسل‌های مختلف در کشور شود؛ لذا باید در بحث انتخاب معلمان و توجه به ظرفیت‌های آنان برای انجام وظایف معلمی توجه ویژه صورت گیرد.

کریمی‌تبار اضافه کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف مانند منزلت مادران در خانواده و قدر و منزلت معلمان و اسوه‌های جامعه کار و سرمایه‌گذاری می‌کند تا ارزش آنها را از بین ببرد؛ لذا باید در این راستا روی معیشت معلمان و منزلت آنان کار کرد تا آرامش خاطر لازم را داشته باشند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب